Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهنی از معرفی ۴۰ نانوایی در شهرستان آستارا برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

«محسن آهنی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در سال جاری ۴۰ نانوایی در آستارا برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

 

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت بندر آستارا با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات با هدف بهسازی و نوسازی نانوایی ها صورت می گیرد،افزود: این تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه به هر نانوا مبلغ ۲۵ میلیون تومان جهت نوسازی و بهسازی نانوایی هایشان پرداخت می شود،تصریح کرد: در مجموع به این ۲۵ نانوا مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت می شود.

 

آهنی خاطرنشان کرد: نانوایان دارای پروانه کسب و حساب سپرده نزد بانک سپه، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با اشاره به اینکه این تسهیلات باعث توسعه و رونق نانوایی ها می شود،گفت: متقاضیان، تا پایان سال برای دریافت معرفی نامه به اتحادیه نانوایان و اداره صنعت و معدن و تجارت آستارا مراجعه کنند.

 

گفتنی است، ۲۴۰ نانوایی یارانه ای و آزادپز در شهرستان مرزی بندر آستارا فعال است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما رویداد ملی فهما خبرگزاری شبستان استان بوشهر شهادت سردار سلیمانی نوسازی و بهسازی نانوایی ها پرداخت تسهیلات بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ گران پیامک‌های بانکی؟

گزارش‌های مردمی، نشان می‌دهد که طی هفته گذشته برخی از مشتریان بانک رسالت پیامک‌هایی مبنی بر کسر مبلغ زیادی (به نسبت دیگر بانک‌ها) جهت کارمزد خدمات پیامکی بانک دریافت کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، این مشتریان عقیده دارند که این مبلغ کسر شده از حساب آن‌ها خارج از عرف بوده و هزینه پیامکی آن‌ها باید کمتر از این مبالغ باشد. حال سوال اینجاست که آیا بانک رسالت مجاز به دریافت این مبلغ است یا خیر؟

معمولا در زمان افتتاح حساب در بانک‌ها، کارمندان بانک، مشتریان را از خدمات مختلف از جمله خدمات پیامکی آگاه کرده و از این‌رو مشتریان مختارند که این خدمات را دریافت کنند یا خیر. اما درخصوص بانک رسالت، این مساله کمی متفاوت است. بانک رسالت اگرچه دارای شعب فیزیکی بوده، ولی مشتریان آن ناچارند که برای افتتاح حساب، از اپلیکیشن این بانک استفاده کنند.

در نتیجه این امر مشکلات متعددی در این مسیر وجود دارد. برای افتتاح حساب در بانک‌ها به‌صورت حضوری، معمولا پرسنل مربوطه توضیحات کامل را ارائه می‌دهند پس از آن هم مشتریان می‌توانند سوالاتی را که دارند از آنان بپرسند. اما زمانی که افتتاح حساب در یک بانک تماما به فضای آنلاین منتقل می‌شود، فرصت تعامل با مشتری به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و معمولا مشتریان هم بخش توضیحات قرار داده شده برای خدمات را به خوبی مطالعه نمی‌کنند. هرچند مسیر‌های ارتباطی دیگر برای تعامل با مشتریان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تماس تلفنی اشاره کرد، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند صف طولانی پاسخگویی و زمان‌بر بودن این پروسه معمولا ترجیح می‌دهند که از آن استفاده نکنند.

مشتریان بانک رسالت، گفته‌اند که در زمان افتتاح حساب و فعال‌سازی خدمات پیامکی، به هیچ عنوان متوجه هزینه آن نشده‌اند که این موضوع عدم تمرکز طراحی رابط کاربری و تجربه مشتری اپلیکیشن این بانک را نشان می‌دهد که موضوع به این مهمی را به‌درستی به مشتریان خود اطلاع‌رسانی نکرده است. اما با توجه به همه این مسائل، دریافت چنین هزینه‌ای قانونی است؟

بانک مرکزی چه می‌گوید

بانک مرکزی در خصوص هزینه کارمزد پیامک‌های بانکی بخشنامه‌ای در سال ۱۳۹۹ منتشر کرده که همچنان بدون تغییر باقی مانده است. بر اساس این بخشنامه بانک‌ها باید در کنار هزینه اپراتور‌های همراه، ۳۰ تومان بابت هر پیامک به اپراتور‌ها پرداخت کنند. در سال ۱۴۰۲، اپراتور‌های تلفن همراه به ناگاه هزینه‌های مربوط به کارمزد پیامک‌ها را به شکل چشمگیری افزایش دادند. معمولا تا پیش از آن، بانک‌ها بر اساس میانگین تعداد پیامک‌های مشتریان خود مبلغ حدودی را جهت کارمزد خدمات پیامکی از مشتریان دریافت می‌کردند.

اما با افزایش هزینه‌های پیامکی بانک‌ها، دیگر نمی‌توان براساس میانگین کارمزد دریافت کرد. به همین جهت بانک‌های مختلف سیاست‌های گوناگونی را در این خصوص در پیش گرفته‌اند. برخی بانک‌ها کماکان هزینه کارمزد‌های بانکی را ثابت نگه داشته و هزینه آن را از دیگر منابع درآمدی می‌پردازند.

برخی دیگر طی دوره‌های زمانی مختلف مانند سه‌ماهه، شش ماهه، ۱۰ ماهه و سالانه هزینه کارمزد هر شخص را از حسابش کسر می‌کنند. در نتیجه این امر، بانک رسالت هم یکی از بانک‌هایی است که هزینه پیامک‌ها را به‌صورت دوره‌های سه ماهه دریافت می‌کند و به همین دلیل هم بعضا برخی مشتریان با ارقام مختلفی حتی تا ۲۵۰ هزار تومان، روبه‌رو شده‌اند.

با توجه به اینکه بانک رسالت یک بانک قرض‌الحسنه بوده و فعالیت‌های اقتصادی آن محدود به واسطه‌گری پولی شده، تنها منبع درآمدی آن کارمزد ۴ درصدی تسهیلات است و منبع درآمدی دیگری را در اختیار ندارد. در نتیجه این امر کنترل هزینه‌ها برای آن نسبت به دیگر بانک‌ها اهمیت بیشتری داشته و از این جهت نیاز است تا این بانک دخل و خرج خود را دقیق‌تر حساب کند.

هزینه اپراتور‌ها چقدر است؟

هزینه کارمزد پیامک‌های بانکی برای دو اپراتور بزرگ کشور متفاوت است. بر اساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۲، هزینه هر یک عدد پیامک اپراتور همراه اول، برای خطوط دائمی، ۸.۹ و برای خطوط اعتباری، ۱۰.۶ تومان است و در خصوص اپراتور ایرانسل، برای خطوط دائمی داخل ایران، ۹.۹ و برای خطوط اعتباری، ۱۱.۶ تومان است. این مبلغ با هزینه ۳۰ تومانی کارمزد هر پیامک که توسط بانک مرکزی تعیین شده جمع می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که مشتریان همراه اول کمتر از ایرانسل و مشتریان خطوط دائمی کمتر از مشتریان خطوط اعتباری کارمزد پیامک‌های بانکی را پرداخت می‌کنند.

مزایای قیمت‌گذاری تبعیضی

این سیستم قیمت‌گذاری به نسبت سیستم قبلی که همه مشتریان هزینه یکسانی را پرداخت می‌کردند، سیستم عادلانه‌تری محسوب می‌شود، چراکه موجب می‌شود هر مشتری با توجه به میزان استفاده خود از خدمات کارمزد پرداخت کند. اما در سیستم قبلی، افرادی که کمتر از خدمات پیامکی بهره می‌بردند هزینه افرادی را که بیشتر از این خدمات استفاده می‌کردند، پرداخت می‌کردند. پیش‌تر نیز موضوع هزینه‌های بانکی خبرساز شده بود. در همین راستا، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی هم در این ارتباط به تسنیم گفته بود: شکایتی را به سازمان پدافند غیرعامل ارسال کردیم؛ آن‌ها هم نامه‌ای به تنظیم مقررات ارسال کرده‌اند که رقم در نظر گرفته‌شده برای پیامک‌ها خیلی بالاست، ولی با وجود این، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است. طبق اعلام جمشیدی، برخی بانک‌ها در حوزه هزینه پیامک، سلیقه‌ای عمل می‌کنند و رقم‌های در نظر گرفته‌شده برای کارمزد پیامک را کم یا زیاد می‌کنند، اما با توجه به رقم‌های اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات، حتی کارمزد ۱۰۰ هزار تومانی هم کم است و کفاف هزینه‌های اعلامی این سازمان را نمی‌دهد.

چگونه می‌توان با این شرایط سازگار شد؟

در وهله اول، بهتر است بانک‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی موضوع هزینه کارمزد پیامک‌ها دقت بیشتری را به خرج دهند. کارمندان باجه که وظیفه افتتاح حساب‌ها را بر عهده دارند بهتر است که مشتریان را کاملا از هزینه‌های مربوط به پیامک‌ها مطلع سازند. برای بانک‌هایی مانند رسالت و اصطلاحا نئوبانک‌های ایرانی بهتر است تا رابط کاربری اپلیکیشن‌های بانکی خود را به گونه‌ای طراحی کنند تا مشتریان کاملا متوجه هزینه‌ای که بناست به آنان تحمیل شود، باشند. از سوی دیگر می‌توان پیامک‌های بانکی را برای مشتریان شخصی‌سازی کرد. به این شکل که هر مشتری صرفا پیامک‌های مرتبط با یک خدمت خاص یا رویداد مشخص مثلا کسر از حساب یا ارسال رمز دوم را دریافت کند.

البته هم اکنون نیز برخی بانک‌ها پیامک‌های خدمات مختلف خود مانند رمز دوم پویا، ورود به خدمات اینترنت بانک و موبایل بانک و سایر اطلاع‌رسانی‌های بانک را به رایگان ارسال می‌کنند. شخصی‌سازی خدمات مرتبط با کسر از حساب نیز می‌تواند شخصی شود. مثلا مشتریان تنها برای تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان پیامک کسر و اضافه حساب دریافت کنند که البته هم اکنون برخی بانک‌ها برای مبالغ زیر ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌کنند. مشتریان نیز می‌توانند از بانک‌هایی که کارمزد کمتری در حوزه پیامک‌ها دریافت می‌کنند برای حساب‌های جاری خود استفاده کنند و از بانک‌هایی مانند رسالت بیشتر برای سپرده‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی