Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال ملکی شامگاه چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ کاروان امداد رسان آتش نشانی شهر تهران به همراه ۱۴ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی و دیگر تجهیزات شامل پمپ های کف کش، لوله های آبرسانی، پمپ های قوی آبکشی، موتورهای برق، چادر، پتو، وسایل حرارتی و روشنایی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموریت این گروه علاوه برامدادرسانی به افراد سیل زده، تخلیه آب از اماکن و رفع آبگرفتگی معابر خواهد بود.
به گفته ملکی، تیم های آتش نشانی پایتخت نیز در سال های گذشته در حوادث سیل استان های گلستان، لرستان و خوزستان و همچنین حادثه زلزله استان کرمانشاه با اعزام نیروهای عملیاتی و خودروهای آتش نشانی در این مناطق امداد رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام این نیروها خللی در انجام ماموریت های تیم های آتش نشانی در پایتخت ایجاد نمی شود و تمامی ایستگاه های آتش نشانی با امکانات مناسب بصورت ۲۴ ساعت در آماده باش کامل هستند.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده به وسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

در روزهای گذشته ۵۰۰ روستای شهرستان‌های چابهار، کنارک، ‌نیکشهر، سرباز و دلگان دچار سیل و سیلاب شده بودند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران سیل پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران سیل سیستان و بلوچستان سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مصطفی بیک مداح گفت: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهر‌های جنوب استان حضوری فعال داشتند.
وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در بارندگی‌های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه‌های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهر‌های جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.
وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • ️آتش نشانان بندرعباس به مناطق سیل زده شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • حضور وزیر کشور در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان