Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: درپی جاری شدن سیلاب در این استان  ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، مهرستان، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند تحت تاثیر قرار گرفتند که در این میان  وضعیت در شهرستان  کنارک، فنوج، دلگان، چابهار و سرباز حادتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجموع در ۲۲۲ شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان عملیات امدادرسانی انجام شده است، ادامه داد:‌در این ۲۲۲ شهر و روستا به ۳۹هزار و ۶۷۵ نفر امدادرسانی شده و ۴۶۸۸ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان شمار مصدومان سیل در این استان را  ۱۲ مصدوم انتقالی اعلام کرد و گفت:‌دو تن نیز در شهرستان‌های سرباز و کنارک  به علت غرق شدگی و ریزش آوار جان خود را از دست داده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه ۱۹۵۳ نفر در روز در قالب ۴۰۴ تیم عملیاتی هلال احمر در عملیات امدادرسانی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: هفت فروند  شامل دو فروند هلال احمر و پنج فروند بالگردهای نظامی نیز در امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفته است و در مجموع با انجام ۵۸ سورتی پرواز به میزان ۴۳ ساعت حدود ۱۸ هزارکیلوگرم اقلام امدادی را به این مناطق منتقل کرده‌اند.

وی از ایجاد سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های فنوج، دلگان و قصرقند خبر داد و گفت:‌اردوگاه قصرقند به دلیل عدم استقبال مردم، جمع آوری شد، اما در دو اردوگاه دیگر برخی از سیل‌زدگان حضور دارند.

تخلیه شش روستا در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد آمار نجات یافتگان نیز گفت: پنج مورد عملیات نجات و انتقال مادر باردار در کنارک،  میرجاوه ، نیکشهر،  زاهدان و سیب و سوران انجام شده است. همچنین ۲۸ نفر از طغیان رودخانه در شهرستان‌های سرباز، کنارک، دلگان و چابهار نجات یافته‌اند.

به گفته سلیمی شش روستا با مجموعا ۲۴۵ خانوار نیز درپی سیلاب اخیر استان سیستان و بلوچستان تخلیه شده است. در ۱۹۵ خانه نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در میان سیل‌زدگان نیز گفت: ۱۶هزار و ۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۸۹۰ بسته غذایی یک ماهه در میان سیل زدگان توزیع شده است. همچنین ۳۲۰۰ تخته چادر امدادی نیز به سیل زدگان داده شده است .

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:‌امدادرسانی در این استان‌ همچنان ادامه دارد و امدادگران جمعیت هلال احمر در محل حضور دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد کبادی گفت: باتوجه به وقع سیلاب در استان‌های جنوبی، از روز دوشنبه (۲۷ فروردین) تا عصر امروز (۳۱ فروردین)، ۱۲۰ تیم عملیاتی در قالب ۶ هزار امدادگر و نجاتگر به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: امدادگران هلال احمر در این ۵ روز، عملیات در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد انجام دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در این مدت زمان، امدادگران ۱۹۳ نفر گرفتار در سیل و آب‎گرفتگی را به مناطق امن منتقل کردند و یک هزار و ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۱۳۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

­کبادی افزود: درحال حاضر در استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶۲ تیم از استان‌های کرمان، یزد و فارس مشغول امدادرسانی هستند.

­این مقام مسئول گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی که امکان عملیات امداد زمینی وجود ندارد، اقلام امدادی را به سیل زدگان می‌رسانند.

­معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: نجاتگران هلال احمر با ایجاد ۳ اردوگاه در شهرستان جاسک، ۸۰ دستگاه چادر در آنجا برای اسکان اضطراری سیل زدگان برپا کردند.

گفتنی است؛ هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید