Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عنایت الله رحیمی در آیین روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه فارسبا بیان اینکه صادرات به معنای خروج کالا از مرزها است، تاکید کرد: بی تردید دیپلماسی کشور و نحوه روابط بین‌المللی بر امر صادرات اثر گذار خواهد بود.

رحیمی ادامه داد: نمی‌شود دیپلماسی رسمی ما به گونه ای باشد که کشورهای مقصد، ارتباط مناسبی با ما نداشته باشند اما پذیرای کالا و صادرات ما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس تاکید کرد:  اگر قرار باشد دیپلماسی عملی ما با دیپلماسی رسمی  مطابق باشد باید مراکز تصمیم گیری بر اساس چارچوب رسمی عمل کنند ‌و در چنین شیوه ای پسندیده نیست هر فردی از هر جایگاه و تریبونی درباره سیاست‌های کلان بین المللی سخن بگوید.

وی بیان کرد: در مسیر تحقق توسعه همه جانبه باید الزامات ورود به اقتصاد جهانی را مد نظر قرار داده و ساختارهای کشور با این اصول همخوانی داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: اگر نتوانیم مقبولیتی در دیپلماسی رسمی کسب کنیم، نمی‌توان امیدوار به این بود که صادر کننده خوبی در دنیا باشیم و بازار صادرات را حفظ کنیم.

رحیمی با بیان اینکه رشته آکادمیک داوطلبان به تنهایی ملاک نیست، اضافه کرد: باید به کسانی که عوامل موثر بر توسعه صادرات و حفظ آن را می‌شناسند، اعتماد کنیم.

در سال های گذشته هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه خط فقر در کشور نشان دهنده این است که در صحنه اقتصاد به خوبی عمل نکرده‌ایم و تا به امروز مسیر را غلط رفته‌ایم، گفت: ترجیح می‌دهیم یک کشتی نفت را به بابک زنجانی و امثال‌ او بدهیم اما ریالی صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و زیربناهای کشور نکنیم.

جمال رازقی بیان کرد: ایران در دو مقطع تاریخی بالاترین رشد اقتصادی را داشته است، یکی بین سال‌های ٤٢ تا ٤٩ و دیگری در دولت اصلاحات که نفت بشکه‌ای ٦ و ٧ و ٨ دلار بود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: اینکه عنوان می‌شود تحریم نفت باعث شده تا رشد اقتصادی کشور  منفی شود، جای تامل دارد و داستان جای دیگری است و آن را در حکمرانی بد در اقتصاد کشور باید جست‌وجو کرد.

رازقی عنوان کرد: چندسال است که در بودجه کشور مبالغی برای اشتغال کشور در نظر گرفته می‌شود اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده است؛ پول را دست آدم بیکار داده‌ایم و او را تبدیل به آدم بیکار بدهکار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل و در موضوع هدفمندی یارانه‌ها، از آنجایی نقش ما مشورتی است از ما در رابطه با انجام این اقدام سؤال کردند، گفت: در آن زمان اعلام کردیم که اگر این کار برای تولید انجام شود کار درستی است و کل اقتصاد کشور را دچار تحول می‌کند.

رازقی گفت: اینکه مشورت‌های بخش خصوصی در سطح ملی موجب شده باشد که مسیر اقتصاد کشور به سمتی برود که اشتغال پایدار بشود نتیجه تولید و صادرات پایدار، تاکنون رخ نداده و هنوز هم دنبال این هستیم که مسیری ایجاد کنیم تا نفت را صادر کنیم و عده‌ای رانت خور حیف و میل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: پس از صد و اندی سال که مردم ما سال برای آزادی و استقلال کشور، هزاران شهید تقدیم کرده‌اند، به درجه‌ای رسیده‌اند که  ۶۰ میلیون از جمعیت فقیر شده و ماهانه پول به حساب آنها واریز می‌شود.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی در راستای تحقق وظیفه ذاتی خود بدون در نظر گرفتن خط و خطوط سیاسی، مشورت‌های اقتصادی خود را همچنان ارائه داده و خواهد داد و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به مشورت‌های اتاق توجه کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال ایران فقیر مد صادر کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت مالی ذی حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا خواجه نائینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم علیرضا عرب‌ها و معارفه ناصر یار محمدیان مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تکریم و معارفه در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید و تکریم از زحمات گذشته است. و امیدوارم مدیر کل جدید با حمایت استاندار اصفهان در حوزه‌های اقتصادی موفق باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیر کل جدید امور مالیاتی استان در دانشگاه هنر اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق بیمه حوادث طبیعی یادآور شد: این سابقه نشان‌دهنده دانش و تجربه مدیر کل جدید در زمینه اقتصادی است بت این حال پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یک بار سرفصل اولویت‌های مورد نظر وزیر در حکم معارفه را مرور کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت مالی ذی‌حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می‌تواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

خواجه نائینی همچنین افزایش سرعت و روال کار در حوزه غیرنقدی را از دیگر اولویت‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، توجه به نیروی انسانی در اداره کل اقتصاد دارایی است که تعداد آن‌ها در هر اداره کل به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد بنابراین حرکات مدیران کل بیشتر مورد دید و رصد همکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای بخاطر ندارم بیش از ۵ درصد نیروهای وزارت اقتصاد از بیرون آن آمده جذب شده باشند بر این اساس، توجه به نیروها زمینه را برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عضویت ۴۰ نفر در شورای معاونان وزارت اقتصاد گفت: بسیاری از این اعضا در استان‌ها نماینده ندارند و اگر موضوع استانی مطرح شود، نماینده وزیر و مدیر کل استان باید آنها را نیز پوشش دهد از جمله مولدسازی، شرکت‌های بیمه و بانک و غیره که این باعث می‌شود بهره‌وری نیرو در اداره کل‌ها بسیار بالا باشد و مدیران کل نیز وظیفه دارند تعاملات خوبی با دستگاه‌های استانی و نمایندگان در تهران داشته باشند.

کد خبر 747757

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید