Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نیما نکیسا» که از حذف تیم فوتبال امید ایران از گردونه رقابت‌های انتخابی ناراحت بود، در گفت‌وگو با ایرنا با طرح این سوال که برای فوتبال چه کرده‌ایم که انتظار صعود به المپیک را داریم؟، افزود: باید قبول کنیم تولید ما در فوتبال به قدر کافی مرغوب نیست هرچند ما فوتبالیست‌های قابلی داریم اما این قابلیت ذاتی است و برای بقا در جهان فوتبال به هیچ وجه کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بازیکن با استعداد یا علاقه‌مند به فوتبال باید از نونهالی با این رشته آشنا و از رده‌های پایین پله‌های رشد و ترقی را طی کند تا در بزرگسالی یک بازیکن کامل شده و بهترین تصمیم را در زمین بگیرد. به عنوان مثال بازیکنان امید ایران چند توپ را در دیدار با چین، ‌کره و ازبکستان خراب کردند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: از آنجا که در فرآیند تولید بازیکن راه درست را طی نمی‌کنیم، هنگام نتیجه‌گیری نیز ناکام می‌مانیم، بازیکنان ما هنوز یاد نگرفته‌اند در لحظه بهترین تصمیم را بگیرند یا بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در ادامه انتقاداتش به فوتبال کشورمان اضافه کرد: برای تیم فوتبال امید برنامه درستی را تدوین نکرده و برای موفقیت این تیم نمی‌دانیم باید چه کارهایی را انجام دهیم. فوتبال را به خوبی مدیریت نمی‌کنیم آن وقت انتظار داریم این تیم نتیجه گرفته و به المپیک برود با این شرایط اگر تیم امید صعود می‌کرد باید تعجب کرده و به آن شک می‌کردیم.

نکیسا با دفاع از کادر فنی تیم امید کشورمان اظهار داشت: «حمید استیلی» هنگامی که هدایت تیم فوتبال امید را برعهده گرفت، فقط سه ماه به شروع بازی‌های انتخابی مانده بود. متاسفانه باشگاه‌ها به او و کادر تیمش کم لطفی کردند یا بازیکن به تیم نمی‌دادند یا اگر هم بازیکن را آزاد می‌کردند، این  اتفاق بسیار دیر صورت می گرفت.

حمید استیلی و دستیارانش در تیم فوتبال امید کشورمان

نکیسا ادامه داد: تیم امید ایران بازیکنانی همانند «امید نور افکن»، «مهدی قائدی»، «الهیار صیاد منش» و «رضا شکاری» را دارد که بازیکنان بزرگی در باشگاه‌های خود هستند اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که وقتی این بازیکنان برای تیم امید به میدان می‌روند در برخی از دقایق عملکرد حداقلی خود در باشگاه‌های‌شان را هم ندارند.

وی با بیان اینکه در آسیب شناسی تیم امید اصلا نگاه رنگی ندارم، ‌ادامه داد: هر چند استیلی و همکارانش بهترین‌ها را به خدمت تیم امید درآوردند اما این کافی نبود و برای پیشرفت باید تنها به این موضوع بسنده نکنیم. ما باید از کشورهای موفق در این خصوص که اتفاقا راه درست را طی کردند الگوبرداری کنیم.

دروازه بان اسبق تیم ملی اظهار داشت: فوتبال ایران در رده‌های پایه بسیار مشکل دارد و این بدان معنی است که خانه‌ای که برای فوتبال طراحی کرده و ساخته‌ایم، از پایه سست و ویران است.

وی بار دیگر از عملکرد استیلی در تیم امید دفاع کرد و افزود:‌ استیلی بازیکن بزرگی بوده و با گلی که به آمریکا زد، مردم را خوشحال و حداقل یک ثانیه وزن زمین را کم کرد. از این رو نباید به او بی احترامی کرد او و کادرش برای این تیم همه کار کردند اما مشکل این تیم که به  بازی‌های المپیک۲۰۲۰  توکیو راه پیدا نکرد را درجای دیگر باید جست وجو کرد.

وی اضافه کرد: ‌البته تیم امید مشکلات فنی هم داشت اما باید بپذیریم کادر فنی برای آماده‌سازی این تیم به قدر کفایت فرصت در اختیار نداشت.

تصویر تیم فوتبال امید ایران که از راهیابی به المپیک 2020 توکیو باز ماند

تیم فوتبال امید ایران درچارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک درتایلند و در گروه سوم با تیم‌های کره جنوبی، ‌ازبکستان و چین  هم گروه بود. ملی پوشان کشورمان با کسب ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان از ادامه این رقابت‌ها باز مانده و حذف شدند.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال امید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال امید باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بزرگی که قلعه‌نویی در فیفادی شکست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در فیفادی مارس و بازی‌های رفت و برگشت مقابل ترکمنستان ۴ بازیکن جوان تیم ملی فوتبال کشورمان(سامان فلاح، محمدرضا آزادی، امین حزباوی و محمد قربانی) اولین بازی ملی خود را انجام دادند.

نکته جالب این بود که در بین تمامی تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا، تنها ۱۳ تیم در این فیفادی برای اولین بار از یک بازیکن جدید استفاده کردند که ایران در میان ۲۷ بازیکن بدون احتساب فلاح که در دیدارهای دوستانه قبل از جام ملت‌ها مقابل بورکینافاسو و اندونزی به زمین رفت در کنار استرالیا رکورددار استفاده از نفرات جوان برای اولین بار شد.

با این وجود سن ۳ بازیکن ایران در مجموع از همتایان استرالیایی خودشان کمتر بود.

کد خبر 841068 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی

دیگر خبرها

  • علت تردید گل محمدی چیست؟
  • رکورد بزرگی که قلعه‌نویی در فیفادی شکست
  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • نیم‌نگاه بارسلونا و دکو به وضعیت جورجینیو
  • «جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟
  • ذوب آهن اصفهان برترین میهمان لیگ و درگیری‌های عجیب با پرسپولیس و استقلال
  • پاسخ یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • مهدی قایدی ، بهترین بازیکن ایران - ترکمنستان
  • قایدی بهرین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد
  • قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد