Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:49:53 GMT

آمریکایی‌ها باید از خاورمیانه خارج شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۲۸۹۹

آمریکایی‌ها باید از خاورمیانه خارج شوند

سفیر کشورمان در عراق تاکید کرد که نیروهای آمریکایی نه تنها از عراق بلکه باید از کل خاورمیانه خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایرج مسجدی در گفت‌وگو با شبکه رووداو گفت: آمریکایی‌ها باید از خاورمیانه خارج شوند، چرا نیروهای آمریکایی باید در عراق حضور داشته باشند و چرا باید این همه پایگاه در این کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر جمهوری اسلامی ایران  در بغداد در مورد روابط ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: روابط ایران و اقلیم کردستان تاریخی و گسترده است و این روابط به زمان صدام بازمی گردد زیرا ما در آن زمان با آقای بارزانی و مرحوم جلال طالبانی روابط داشتیم و در سال 1991 زمانی که این منطقه آزاد شده روابط ما قوی تر شد.
مسجدی افزود: امروز روابط مان با اقلیم کردستان بسیار خوب است، شاید اختلافات نظری وجود داشته باشد که این مساله طبیعی است و هیچ مشکلی نمی تواند مانع همکاری و تداوم روابط دوستانه میان ایران و اقلیم کردستان شود.

طبق خبر ترجمه ای ایسنا،‌ سفیر کشورمان در بغداد خاطرنشان کرد: بی شک شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان خسارتی بزرگ است اما ما این جنایت را از چشم آمریکا می بینیم و عراق و اقلیم کردستان هیچ نقشی در آن نداشتند بنابراین ما از خود آمریکایی ها انتقام خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: ماندن آمریکایی‌ها در منطقه باعث بی ثباتی، دخالت و تضعیف کشورها می شود بنابراین ایران بر این مساله پافشاری دارد که آمریکایی ها باید نه تنها از عراق بلکه از کل خاورمیانه خارج شوند زیرا کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت خود هستند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد فهما طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسجد مسجد سقوط هواپیمای اوکراینی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق