Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) گفت: تا کنون 69 پایان نامه، 475 مقاله، 305 شعر و آثار ادبی، 131 کتاب و 102 اثر از هنرهای تجسمی به دبیرخانه کنگره رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی رضایی، دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) امروز در این کنگره اظهار کرد: از رئیس دانشگاه آزاد و مؤسسه اهل بیت(ع)، آیت الله مظاهری و امام جمعه اصفهان تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنگره مهمان هایی با ملیت های مختلف دارد و با هدف شناخت فضائل حضرت علی و از منظر قرآن و پیامبر است و آشنایی با ابعاد شخصتی ایشان است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تا کنون 69 پایان نامه، 475 مقاله، 305 شعر و آثار ادبی، 131 کتاب و 102 اثر از هنرهای تجسمی به دبیرخانه کنگره رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموعه مقالات، 190 مقاله در 5234 صفحه و در 14 جلد چاپ شده است؛ تصریح کرد: با توجه به این کنگره ملّی بود، از چندین ملیت مقاله داشتیم که از آن استقبال شد.

دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(ع) اضافه کرد: تاکنون 14 جلد از این مقالات به چاپ رسیده است؛ شاه بیت محوری ترین بحث این کنگره مرجعیت حضرت علی(ع) است که آن را باید به جهانیان معرفی کنیم.

وی افزود: آموزه های علوی در مبانی علوم انسانی، هستی شناختی و معرفت شناختی می تواند در حوزه علوم انسانی کار کند؛ پیامد های این مرجع دینی، حول محور وحدت انجام می شود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: 190 مقاله در زمینه های سیاست و مدیریت، مدیریت کشور مبتی بر عدالت اجتماعی، مدیرت بحران، حقوق بشر در سیره امام علی(ع)، آموزه های اقتصادی، تحلیل سیاست هابی اقتصادی، نظام اجتماعی و شاخصه خانواده های مطلوب به کنگره رسیده است.

وی ادامه داد: کتاب های قرآن و امام علی(ع) در دو جلد، ولایت و امام علی(ع) در یک جلد، امام علی(ع) و نهج البلاغه در یک جلد، امام علی(ع) از نظر دانشمندان در یک جلد، امام علی(ع) در آیه شعر و ادب در یک جلد، امام علی(ع) و علوم انسانی در تاریخ در یک جلد، امام علی(ع) و علوم انسانی در بحث تربیت در یک جلد، امام علی(ع) و اخلاق و عرفان در یک جلد، علوم انسانی و بحث اجتماعی در یک جلد، امام علی(ع) و اقتصاد در یک جلد و مدیریت سیاست در یک جلد، مقلات غیر فارسی در یک جلد و چکیده مقالات هم در یک جلد به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا

مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه مقاله و پژوهش در حوزه علوم انسانی از سوی دنیا به صورت محدود مورد پذیرش قرار می گیریم، گفت: در این زمینه تفاوت ایدئولوژی و ارزش‌ها تاثیرگذار است.

مهدی معین زاده، مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی در گفتگو با ایسنا گفت: باید اندکی از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. باید ضمن حرکت در مرز دانش، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش های علوم انسانی در کشور و خارج از کشور گفت: یکی از نقاط قوت پژوهش های علوم انسانی، این است که در مرز دانش حرکت می کنیم. ممکن است این حرکت به صورت ترجمه، تالیف یا اقتباس از آثاری که در مرز دانش علوم انسانی در دنیا نگاشته می شوند، انعکاس پیدا می کند و مورد بحث قرار گیرد.

وی به نقطه ضعف پژوهش در علوم انسانی هم اشاره کرد و افزود: ضمن مغتنم دانستن این فرصت که ما در مرز دانش حرکت می کنیم ولی علوم انسانی ما ارتباطش با مسائل اجتماعی گسیخته است. مرز دانش بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا معنا پیدا می کند و مسائل آن ها با مسائل ما متفاوت است.

معین زاده تصریح کرد: باید اندکی  از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. این مسائل می تواند، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد. باید ضمن اینکه در مرز دانش حرکت می کنیم، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاملی در المان‌های نوروزی مشهد
  • برگزیدگان ششمین کنگره مواهب در قم معرفی شدند
  • پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا
  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید