Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ملی لبنان گزارش کرد جوانان معترض در صیدا چندین شعبه ی بانک و صرافی را وادار به تعطیلی کردند و با  تظاهرات در میدان ایلیا ، خیابان ریاض الصلح و بازار تجاری این شهر، علیه مقام ها و سیاست های مالی و بانکی شعار دادند.

برپایه ی این گزارش، دهها دانشجو در نبطیه روبروی فرمانداری این شهر تحصن و به افزایش بهای کالا و خدمات و نیز قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی (لیره) اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان هم چنین در شهر بعلبک روبروی شعبه های بانک «لبنان» و شرکت مخابراتی «اوجیرو» تجمع کردند و مانع ورود مراجعه کنندگان به این شعبه ها شدند. عده ای نیز به طرف بانک و شرکت یاد شده و نیروهای نظامی پیرامون آن، سنگ پرتاب کردند.

دانشجویان و دانش آموزان بیشتر دانشگاه ها و مدارس شهر طرابلس نیز امروز و در اعتراض به وضع اقتصادی اعتصاب کردند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، در جریان راه بندان و ناآرامی های ۲۴ ساعت گذشته در بیروت و دیگر شهرها ۴۸ نیروی نظامی و انتظامی و ۲۰ نفر از معترضان زخمی و ۶۵ تن آنان بازداشت شدند.

در این ارتباط، «عماد عثمان» مدیرکل امنیت داخلی لبنان امروز با «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت دیدار و در باره ی اوضاع داخلی کشورش با وی گفت وگو کرد.

عثمان پس از این دیدار گفت: سال ۲۰۲۰ میلادی برای لبنان، سال چالش ها  خواهد بود.

«یان کوبیش» هماهنگ کننده و نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت: احزاب، مقام ها و گروه های سیاسی لبنان بخاطر این که نتوانسته اند دولت تشکیل دهند باید خود را ، و نه جنبش اعتراضی مردم را ، سرزنش کنند.

وی در صفحه ی توییتر خود نوشت: ممکن است لبنان گرفتار هرج و مرج شود.

«نبیه بری» رهبر جنبش امل و رییس مجلس لبنان امروز از طرف خود و نمایندگان، عاملان ناآرامی و درگیری های دیشب در غرب بیروت را محکوم کرد و گفت: بیروت پایتخت همه ی لبنانی ها است و کسانی که دست به این اقدام خشونت بار زدند نمی توانند خود را هوادار جنبش اعتراضی بدانند.

وی با «جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی و وزیر امور خارجه در دولت موقت لبنان در باره اوضاع جاری کشورش و تشکیل دولت جدید، گفت وگو کرد.

هم چنین «علی حسن خلیل» معاون سیاسی جنبش امل و «حسین الخلیل» معاون سیاسی حزب الله با «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب در مورد تسریع در تشکیل دولت جدید رایزنی کردند.

«نُهاد منشوق» از نمایندگان مستقل مجلس لبنان با صدور بیانیه در بیروت تاکید کرد: اگر دولت فن سالار (تکنوکرات) تشکیل نشود درگیری های خیابانی و ناآرامی ها در پایتخت و دیگر شهرها تداوم خواهد یافت.

«سعد حریری» نخست وزیر مستعفی و رهبر جریان المستقبل امروز حمله به فروشگاه ها، مراکز تجاری و مالی، شعبه های بانک ها و خودپردازها و اتحادیه بانک ها را محکوم و تاکید کرد: حمله کنندگان نسبتی با جنبش اصلاحی مردم لبنان ندارند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وی اقدام دیشب عده ای از معترضان را لکه ی سیاهی بر پیشانی کسانی دانست که دستور دهنده و تحریک کننده ی این نوع اقدام ها هستند و آن را مغایر با اصل همزیستی مسالمت آمیز خواند.

اتحادیه بانک های لبنان هم در بیانیه ای از نیروهای نظامی و امنیتی و دادگستری خواست افرادی که به اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد کردند شناسایی ، بازداشت و مجازات کنند.

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه دُرزی و نجیب میقاتی نخست وزیر پیشین لبنان درگیری ها و ناآرامی های خیابان الحمراء بیروت را محکوم کردند.

صدها معترض دیشب خیابان اصلی الحمرا و خیابان های فرعی نزدیک بانک مرکزی را با آتش زدن لاستیک و سطل های آشغال بستند، شیشه های شماری از مغازه ها، مراکز تجاری، صرافی ها ، بانک ها و خودپرداز ها را شکستند و وارد آن ها شدند و طبقه اول ساختمان اتحادیه بانک ها را آتش زدند.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم

وزیر امنیت داخلی اسرائیل با فریادهای نارضایتی خانواده‌های اسرای تظاهرات‌کننده در قدس مواجه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با فریادهای نارضایتی خانواده‌های اسرای تظاهرات‌کننده در قدس مواجه شد.

 تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی ساختمان دولتی را که بن گویر داخل آن بود محاصره کردند و علیه وی شعار سر دادند.

 

.

 

همچنین صهیونیست‌ها در خیابان‌های قدس اشغالی مجددا به خیابان‌ها آمدند و خواستار برکناری نتانیاهو و انعقاد توافق مبادله اسرا شدند.

 تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی خیابان‌های بیت‌المقدس را مسدود کرده‌اند و پلیس قادر به کنترل آنها نیست.

 

.

 

 خبرنگار الجزیره هم از درگیری بین تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی و پلیس در قدس در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو خبر داد.

پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در قدس است.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهتظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا