Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@12:40:36 GMT

حاج صفی بوی بمب می دهد! (آنالیز)

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۳۴۵۴

حاج صفی بوی بمب می دهد! (آنالیز)

اگر بخواهیم به دنبال شوت زن ترین بازیکن لیگ نوزدهم باشیم، احتمالاً باید به دنبال مهاجمانی باشیم که بیشتر از بقیه بازیکنان به دروازه حریف نزدیک هستند، اما در لیگ امسال یک هافبک دفاعی بیشتر از همه شوت زده!

به گزارش "ورزش سه"، آماری که از بازیکنان شوت زن در نیم فصل اول منتشر شده، یک نکته جالب توجه دارد؛ احسان حاج صفی هافبک دفاعی تراکتور در لیگ امسال بیشتر از بقیه مهاجمان لیگ به دروازه حریفان ضربه زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق آمار سایت یازده، حاج صفی در نیم فصل اول 43 شوت به دروازه حریفان زده که 15 تای آن در چارچوب بوده. حاصل این ضربات هم دو گل 3 امتیازی حاج صفی مقابل پرسپولیس و پارس جنوبی جم بوده که تراکتور در هردوی آن ها با نتیجه 1-0 پیروز شد.


این اشتهای حاج صفی برای ضربه زدن به دروازه حریفان وقتی جالب تر می شود که به یاد بیاوریم او بیشتر دوران فوتبالش را به عنوان مدافع چپ گذرانده و اولین بار کارلوس کی روش بود که در تیم ملی از او به عنوان یک هافبک دفاعی در مرکز زمین استفاده کرد.

 

 


بعد از هافبک تراکتور، شهریار مغانلو و علی علیپور با 40 شوت به دروازه حریفان، دومین بازیکن پرکار لیگ در این فاکتور بوده اند. مساله جالب اینکه هم مغانلو و هم علیپور، 18 ضربه به چارچوب حریفان داشته اند و تنها عاملی که باعث می شود مغانلو بالاتر از علیپور قرار بگیرد این است که یک بازی کمتر انجام داده است.


رتبه چهارم این جدول به یک هافبک دیگر تعلق می گیرد. علی کریمی هافبک میانی استقلال با 39 شوت بالاتر از عیسی آل کثیر قرار می گیرد. اما دقت شوت های کریمی، نسبت به سایرین تفاوت معنی داری دارد و فقط 8 شوت آن درون چارچوب بوده. اما از طرف دیگر از این 8 ضربه، 3 تای آن تبدیل به گل شده!


اگر بخواهیم نسبت تعداد کل شوت ها به تعداد شوت های در چارچوب را ملاک قرار دهیم، شیخ دیاباته از بقیه آمار بهتری ثبت کرده است. این مهاجم بلندقامت که نسبت به سایرین کمتر بازی کرده، در مجموع 37 ضربه به طرف دروازه حریفان زده که 17 تای آن در چارچوب بوده است. یعنی تقریباً از هر دو ضربه ای که شیخ دیاباته می زند، یک ضربه به طرف چارچوب می رود.


جلال علی محمدی، هافبک فصل گذشته سپاهان که این فصل به پیکان پیوسته، هفتمین بازیکن موفق در این فهرست است.

 

 

تراکتور احسان حاج صفی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتور احسان حاج صفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام «آندریاس کریستنسن» آغاز شد، در نهایت با گل پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت.

البته این دیدار خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه ۲۶ بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از این اتفاق فایل صوتی مکالمه داوران را منتشر کرد که در آن داوران حاضر در اتاق VAR به دلیل عدم دسترسی به تصویری واضح عبور توپ از خط دروازه را تأیید نمی‌کنند.

داور بازی خطاب به گوندوغان: «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR: «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

داور بازی: «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR: «با یک ضربه کرنر کار را مجدداً آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کد خبر 6086745

دیگر خبرها

  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود