Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@10:25:05 GMT

تلاش برای حفظ هوای پاک در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۳۵۳۹

تلاش برای حفظ هوای پاک در فارس

نهاوندی گفت: شعاری که امسال برای هفته هوای پاک در نظر گرفته شده است، «هوای پاک، اقدام و عمل» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم نهاوندی» با اشاره به برگزاری هفته هوای پاک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: شعاری که امسال برای این هفته در نظر گرفته شده است، «هوای پاک، اقدام و عمل» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: از سال 74 روز 29 دیماه به عنوان روز هوای پاک، نامگذاری شده است که یک هفته قبل از آن برنامه های متعددی برای برگزاری هر چه بهتر این مناسبت ملی و مهم در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی کمیته هفته هوای پاک امسال، گفت: یکشنبه 22 دیماه با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، جلسه ای برای چگونگی برگزاری هوای پاک در فارس، برگزار شد. 

نهاوندی ادامه داد: نمایندگان استانداری فارس، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پلیس راهور شیراز و روسای ستادی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این نشست گرد هم آمدند و برنامه های پیشنهادی اداره کل محیط زیست فارس در این هفته نیز ارائه شد.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر، تلاش های فراوانی برای حفظ هوای پاک در استان صورت گرفته است که باید با جدیت هر چه بیشتر و با تعامل بین بخشی سازمان های مختلف، تداوم یابد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد سقوط هواپیمای اوکراینی طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما سردار سلیمانی اداره کل محیط زیست فارس هفته هوای پاک شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت

حمید احمدی با اشاره به اینکه میزان تردد ثبت شده در محور‌های استان در روز چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۸۸۰ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است، گفت: از کل تردد‌های انجام شده ۹ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

او بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های شیراز- مرودشت با ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد، مرودشت_شیراز با ۵۴ هزار و ۴۸۶ تردد، سپیدان - شیراز با ۳۷ هزار و ۶۹۳ تردد، شیراز_دشت ارژن با ۲۹ هزار و ۷۷۸ تردد، شیراز - کوار با ۲۸ هزار و ۶۵۳ تردد، سروستان_شیراز با ۱۹ هزار و ۲۴۹ تردد، مرودشت - سعادتشهر با ۱۸ هزار و ۳۸۴ تردد، قائیمه - دشت ارژن با ۱۶ هزار و ۹۶۵ تردد و آزادراه اصفهان-شیراز با ۱۴ هزار و ۶۶۶ تردد اتفاق افتاده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۵ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: تردد ورودی‌های شهر شیراز در روز گذشته نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

احمدی با تصریح بر اینکه اوج تردد‌ها در ساعت ۱۱ تا ۱۲ بوده است، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد.

او بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته در روز گذشته، ۱۵۱ هزار و ۵۲۰ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۱۴ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۱۰ هزار و ۴۶ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

احمدی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح ۱۲۰ هزار و ۳۲۸ وسیله نقلیه بوده است که تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۲، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس در راهداری فارس اعلام کرد: تردد بین استانی در روز ۷ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۶ هزار و ۱۰۸ وسیله نقلیه که ۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

او با اشاره به سهم رویت پلاک در استان از ابتدای طرح تا ششم فروردین‌ماه، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، تقریباً ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۱۸۵ پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و ۱۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۰۲ رویت پلاک، در محور‌های برون شهری استان فارس مشاهده شده است.

احمدی گفت: بیش از ۵۷ درصد خودرو‌ها (۳۰۴ هزار و ۵۶۰ خودرو) ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشته و ۵ درصد خودرو‌ها بین ۵ تا ۷ روز در استان ماندگاری داشته‌اند. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: در روز هفتم فروردین ماه جاری، ۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محور‌های استان ثبت شده که بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز) با یک‌هزار و ۳۶۴ تخلف، کمربندی غربی شیراز (قبل ز تقاطع رودکی) ۹۶۱ مورد تخلف، کمربندی شرقی شیراز (قبل از ورودی رکن آباد) با ۹۲۲ تخلف، کمربندی غربی شیراز (بعد از شهرک صنعتی شیراز) با ۶۷۷ تخلف و کمربندی غربی شیراز (قبل از ورودی بلوار عدالت) با ۵۲۲ مورد تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • ماندگاری هوای سرد در استان سمنان تا پایان هفته
  • ماندگاری هوای سرد در سمنان تا پایان هفته
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق در کلستان شیراز