Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا معموری روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب در مانه و سملقان اظهار داشت: باید در پی احیای منابع آب بود و از سوء استفاده ها در این زمینه جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: باید از ادامه فعالیت چاه‌های آب که در کنار منابع آبی روستاها و شهرها است جلوگیری شود زیراکه منابع آبی این شهرستان در سال های گذشته بشدت دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مانه و سملقان گفت: ممنوعیت کشت برنج برای همه استان ها بجز گیلان و مازنداران اعلام شده است اما، این محصول در پایین دست سد شیرین دره کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: خیلی از اراضی پایین دست سد شیرین دره بخاطر ساخت و ساز به صورت باتلاقی درآمده و این زمین ها فقط برای کشت برنج مناسب است به همین دلیل باید قانون انعطاف داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر جایی احساس شود کشت برنج توجیهی ندارد باید بدون تعارف در مرحله اول تذکر داده شود و در مرحله دوم اقدامات قانونی انجام گیرد.

فرماندار مانه و سملقان در ادامه گفت: در سیل اخیر اگر سد شیرین دره نبود خسارت های زیادی نیز به استان گلستان وارد می شد.

پیشتر اعلام شده بود که ۴۳۶ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده که سالانه ۵ میلیون مترمکعب آب از این طریق برداشت می شود.

 از این تعداد ۱۷۶ حلقه چاه در دشت سملقان، ۱۲۳ حلقه در دشت مانه و ۱۳۷ حلقه نیز در دشت قوری میدان است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد، ۸۵ هزار هکتار کشتزار و چهار هزار هکتار باغ دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان گلستان برنج زمین ساخت و ساز سیل قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد