Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:22:59 GMT

اصول صحیح سوزاندن چربی‌های بدن

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۳۸۸۰

برای سوزاندن چربی‌های اضافی خود بهتر است اصول و روش صحیح آن را به کار ببندید. ناطقان: بسیاری از افراد برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام از مصرف غذاهای حاوی قند در طول زمان رژیم غذایی خود پرهیز می کنند اما بهتر است بدانید که رعایت غذایی مناسب و تاثیر پذیری از الگوی غذایی موثر و مفید در این زمان بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




تمرینات هوازی

در هفته ۳-۴ بار انجام تمرینات هوازی و فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی، دو چرخه سواری و دو می‌تواند در جهت سوزاندن چربی‌های اضافی نقش موثر و مفیدی داشته باشد.

مصرف پروتئین

مصرف روزانه ۱۰۰ گرم پروتئین می‌تواند باعث حفظ، ترمیم و ساخت بافت‌های ماهیچه ای شود و رعایت آن در طول دوره رژیم غذایی سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهد.

چربی‌‌های سالم

جالب است بدانید که حدود ۲۰ درصد از کالری مصرفی روزانه شما از چربی‌های سالم مانند مغز‌های آجیل  است، چربی‌های سالم برای کارکرد مناسب هورمون‌ها، مغز و چربی سوزی ضروری هستند.

کربوهیدرات و قندها

از مصرف شکر سفید و آرد سفید به طور کامل به دور باشید و به جای آنها از جو، میوه‌ها و سبزیجات در طول رژیم غذایی خود استفاده کنید. جالب است بدانید که در دوران رژیم خود هر چه بیشتر میوه مصرف کنید زودتر کاهش وزن را با چشمان خود می بینید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: اصول صحیح ، سوزاندن ، چربی های بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اصول صحیح سوزاندن چربی های بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل

پنیر یکی از انواع لبنیات است که از هزاران سال پیش تا کنون بخشی از رژیم غذایی بشر را تشکیل می‌دهد. پنیر انواع مختلف و طعم های متفاوتی داشته و در بسیاری از دستورهای آشپزی موجود در دنیا نقشی اساسی ایفا می‌کند. پنیر کوتاژ از انواع پنیر است که مزه ترشی دارد و فواید بی نظیری برای سلامتی دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت به آن پرداخته ایم.

پنیر کاتیج یا کوتاژ چیست؟

به گزارش نمناک، پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج که به آن پنیر کلبه نیز می گویند، یک پنیر سفید و نرم است که در تهیه آن از مایه پنیر استفاده نمی‌شود و از شیر ترش تهیه می‌شود. پنیر کوتاژ یک پنیر تازه است و خیلی زود خراب می‌شود، بنابراین باید به سرعت مصرف شود و در یخچال نگهداری گردد.

طرز تهیه پنیر کوتاژ یا کاتیج سنتی سرشیر و چربی شیر را جدا کنید. شیر را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید و رویش را هم با یک پارچه پشمی با بافت درشت بپوشانید. شیر را برای 2 روز در هوای آزاد و محوطه باز بگذارید تا شیر کمی ترش شده و حالتی ژله‌ای و دلمه دلمه بگیرد. بعد از 2 روز هیچ آبی نباید روی شیر ببینید واگر بعد از 2 روز شیر شما آب داشت، به آن وقت بیشتری برای ترش شدن بدهید. چربی شیر را دوباره بگیرید. شیر بریده شده را در یک ظرف فلزی بریزید و روی حرارت خیلی کم بگذارید و اجازه بدهید که 5 تا 10 دقیقه حرارت ببیند تا آب و دلمه‌های شیر جدا شود. بعد از جدا شدن آب شیر، آن را در پارچه نخی یا آبکش توری بریزید تا قسمت جامد شیر جدا شود. پارچه حاوی پنیر چند بار بفشارید. پارچه را 2، 3 ساعت از جایی آویزان کنید یا یک جسم سنگین روی پارچه بگذارید تا آب پنیر از آن خارج شود. این پنیر را می‌توانید چرخ کرده یا رویش خامه بریزید و مصرف نمایید. پنیر کاتیج یا کوتاژ برای چه کسانی مناسب است؟

پنیر کوتاژ یک ماده عالی برای افراد زیر است:

زنان باردار کودکان در حال رشد ورزشکاران، بدنسازان و دوندگان سالمندان موارد مصرف پنیر کاتیج یا کوتاژ از این پنیر به صورت رنده شده در انواع سالاد و نان می‌توان استفاده کرد. در بسیاری از دستور‌های آشپزی پنیر کوتاژ را یک جایگزین خوب برای پنیر ریکوتا می‌دانند، چون این پنیر چربی کمی دارد. در پاستا‌های پنیری هم می‌توان از این پنیر استفاده کرد. میزان مصرف پنیر کاتیج

پنیر یکی از غذاهایی است که در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کنید و اگر به شیر حساسیت دارید مراقب مصرف آن باشید.

فواید بی نظیر پنیر کاتیج یا کوتاژ

پنیر کوتاژ دارای فواید زیر می باشد:

یکی از فواید مهم پنیر کوتاژ حفظ دندان هاست. پنیر کوتاژسرشاراز کلسیم بوده و موجب می شود استخوان های قوی و سالمی داشته باشید و از پوکی استخوان و سایر مشکلات استخوانی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنید. با افزایش سن، توده استخوانی شروع به ضعیف شدن می کند و سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پنیر سرشار از ویتامین ب کمپلکس و کلسیم است که با مصرف آن کلسیم و ویتامین ها جذب و در سراسر بدن پخش می شوند. ویتامین ب کمپلکس موجود در پنیر کوتاژ برای فعالیت های متابولیکی مختلف بدن بسیار مفید است. ویتامین ب12 موجود در پنیر کوتاژ برای عملکرد صحیح مغز مورد نیاز است و به جذب آهن کمک می کند. ریبوفلاوین کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل واسید پانتوتنیک به عنوان یک سنتز کننده عمل و به تشکیل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه در بدن ما کمک می کند.از طرف دیگر نیاسین نقش مهمی در هضم، تولید انرژی و کاهش کلسترول دارد. یک و نیم فنجان پنیر کم چرب حاوی 14 گرم پروتئین و 81 کالری است. مطالعات نشان می دهد پروتئین می تواند به افراد کمک کند در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشند و زنانی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، عضلات لاغرتری دارند همچنین این مطالعه نشان داد زنانی که پنیر کوتاژ می‌خورند نسبت به زنانی که پروتئین کمتری (18 درصد کالری) مصرف می‌کنند، مدت بیشتری احساس سیری دارند. چربی پنیر کوتاژ برای رشد جنین زنان باردار مفید شناخته شده است. پنیر تازه 12 درصد و میزان چربی پنیر کوتاژ بین 40 تا 50 درصد می باشد. پنیر کوتاژ سرشار از مواد مغذی است،به همین دلیل برای زنان باردار و ورزشکاران توصیه می شود. پنیر کوتاژ سرشار از ویتامین آ است و مطمئنا برای سلامتی و رشد جنین در زنان باردار بسیار مفید خواهد بود. پنیر و محصولات فرآوری شده سرشار از کلسیم، فسفر و روی هستند. مقدار کلسیم موجود در پنیر کوتاژ 8 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است و علاوه بر این، سدیم فراوانی دارد. این مواد معدنی برای رشد جنین در رحم زنان باردار نیز بسیار مفید هستند. پنیر علاوه بر کلسیم، حاوی پروتئین های با کیفیتی است که مصرف آن در طول دوره رشد بسیار اهمیت دارد و همچنین برای داشتن توانایی کنترل وزن مناسب است. پروتئین موجود در پنیر کوتاژ می تواند از بدن در برابر سموم، باکتری ها و ویروس ها محافظت کند. نحوه نگهداری پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ را می توان در یخچال نگهداری کرد و باید حداکثر تا چهار روز پس از خرید آن را مصرف کنید.

عوارض پنیر کاتیج

این پنیر حاوی حدود 364 میلی گرم سدیم است. رژیم غذایی پر نمک می تواند منجر به عوارضی مانند فشار خون بالا، افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت شود.

مطالعه اخیر روی رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی از جمله پنیر نشان داد که خوردن غذاهای غنی از گوشت و پنیر در دوران میانسالی می تواند خطر مرگ را دو برابر و احتمال چهار برابر خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید