Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) در سخنانی در مقر پارلمان عربی در قاهره، در خصوص شرایط کشورهای لیبی، یمن، فلسطین و سوریه به اظهار نظر پرداخت.

به نوشته العربیه، او گفت که کشورهای عربی با توجه به حوادث اخیر منطقه، باید در مقابل تمامی تهدیدات مقابله کنند و منطقه عربی در مسیر تغییرات سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد که دولت سعودی به حاکمیت تمامی کشورهای احترام می‌گذارد و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند. او گفت که کشورهای عربی از دخالت «شبه‌نظامیان فرقه‌گرا» رنج می‌برد.

وزیر خارجه سعودی با اشاره به بحران سوریه، گفت که ریاض از اقدامات «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در سوریه حمایت می‌کند. او بار دیگر گفت که دولت سعودی حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه را نمی‌پذیرد.

فیصل بن فرحان همچنین از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین نیز به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که فلسطین موضوع اول دولت ریاض است و باید تمامی اراضی اشغال شده شده بازگردانده شود.

او همچنین با اشاراه به اوضاع لیبی گفت که ریاض خواستار حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی لیبی است.

نشست امروز پارلمان عربی، برای بررسی اوضاع لیبی و همچنین عراق امروز برگزار شد. اما حضور «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی (مستقر در طبرق) و همسو با «خلیفه حفتر» در این نشست و بیان سخنانی علیه ترکیه نشان داد که پارلمان عربی نیز همچون اتحادیه عرب انعکاس سیاست خارجی دولت سعودی و مصر است.

«عقیله صالح» در سخنانی به شدت به ترکیه حمله‌ور شد و دولت وفاق ملی لیبی را که مورد حمایت سازمان ملل است، غیر قانونی دانست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال