Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر وسیلاب به وجود آمده در جنوب استان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سد‌ها در منطقه و به تبع آن سردی هوا و شرایط جوی واسترس وتنش در حیات وحش علی الخصوص تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی شان وجود دارد؛ لذا خواهشمند است نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است با احتیاط بیشتری برخورد شود و حتی الامکان از تردد در این مناطق خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است مراتب از طریق گشت و کنترل‌های شبانه روزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست که در حال آماده باش کامل قرار دارند نیز پیگیری خواهد شد.

خواهشمند است به جهت پیشگیری از وقوع حوادث تلخ وحملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز در زمان مشاهده هر گونه جانوران وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سیل سیستان و بلوچستان گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: از سال گذشته تاکنون، برای ۱۴ متخلف محیط زیست، حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شد.

وی با بیان اینکه صید، شکارغیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی که مجازات دارد، افزود: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری وی بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراهی با محیط بان‌ها ، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند ، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش ، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان درنظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر
  • نشست نمایندگان دادستان‌های کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد