Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی آموزش و پرورش را سرمایه بزرگ کشور خواند و افزود: این نهاد باید بستر مناسبی برای پرورش خدمتگزاران کشور باشد.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 25 دی ماه در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش‌و‌پرورش باید به‌خوبی به نقش پرورشی خود بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اهمیت شورا و مشورت بسیار بالا است که در قرآن کریم سوره‌ای به نام شورا وجود دارد  که مشورت  پشتیبان عقل و خرد انسان است.

وی گفت: شوراهای آموزش‌وپرورش فرصتی است تا تصمیم‌گیری گروهی صورت گیرد و نتیجه خوبی برای جامعه به بار بیاورد.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: شوراهای آموزش‌و‌پرورش بازویی برای شورای عالی می‌باشد که می‌توانند با تصمیم‌های سازنده خود در تصمیم‌های این شورا اثر مثبت بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی آموزش و پرورش را سرمایه بزرگ کشور خواند و افزود: این نهاد باید بستر مناسبی برای پرورش خدمتگزاران کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن شورای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار جمعی از فرهنگیان استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، ضمن تبریک عملیات وعده صادق، اظهار کرد: آموزش و پرورش و عرصه تربیتی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کانون توجهات نظام، دولت و مردم باشد، مطرح کرد: ارکان مختلف نظام و دستگاه‌های دولتی باید در کنار آموزش و پرورش باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در صدر اولویت‌ها باشد، عنوان کرد: در برنامه‌ها و اقدامات مختلف باید پیوست متناسب با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های تربیتی نگاه مطالعاتی و تئوری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: البته این نگاه مطالعاتی باید به صورت میدانی باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عرصه تربیتی یک فضای بسیار حساس است که نیازمند اقدامات علمی است، تصریح کرد: تمام روش‌ها و فعالیت‌ها ناظر به اقدامات مطالعاتی باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دوم باید پرورش مدیر و کادر مدرسه باشد، یادآور شد: در دوره جدید به این موضوع توجهاتی شده ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است، ابراز کرد: این تحول عظیم یک تهدید و فرصت در کنار هم است که باید نسبت به آن حساس بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ادبیات و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد: بسیاری از مطالب را نمی‌توان به صورت مستقیم به دانش آموزان منتقل کرد، درنتیجه باید بسیاری از پیام‌ها را در قالب شعر و ادب و هنر به آن‌ها منتقل کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فعالیهت‌های هنری می‌تواند به صورت غیر رسمی باشد، اظهار کرد: البته در این عرصه بررسی و دقت بسیار زیادی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خود دانش آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: انقلاب اسلامی با مشارکت به پیروزی رسید و این موضوع نشان از اهمیت مشارکت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تاریخ اسلام، ایران و انقلاب همراه با نقاط برجسته باید برای دانش آموزان بیان شود، عنوان کرد: اینکه نسل جوان با مفاخر خود آشنا شوند بسیار اثرگذار خواهد بود و موجب هویت‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تغییر گفتمان‌ها فعالیت را دشوار کرده است، خاطرنشان کرد: مدارس دولتی باید در صدر اهتمام به امور تربیتی باشند تا جاذبه به مدارس غیردولتی کاهش پیدا کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عرصه تربیتی باید در بودجه بندی‌ها دارای ردیف باشد، تصریح کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش نیز ملاک اصلی برای ما ستاد همکاری‌ها و برنامه ۵ ساله است.

وی با اشاره به اینکه طرح امین یک موضوع مهم است، یادآور شد: مدارس طرح امین نیز باید توسعه بیش‌تری پیدا کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در درختواره رشته‌های حوزه‌های علمیه به موضوع تعلیم و تربیت توجه شده است، ابراز کرد: فعالیت در عرصه آموزش و پرورش، فعالیت پیچیده‌ای است که حساسیت بسیاری دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه معلمین خوب و انقلابی باید حفظ شوند، بیان کرد: بخش اصلی فعالیت را این معلمان انجام داده و حوزویان طرح امین نیز در کنار آن‌ها خواهند بود.

کد خبر 6085165

دیگر خبرها

  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی