Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله صادقی از هنرمندان نقاش کشورمان معتقد است: آثار تولید شده درباره دفاع مقدس بیشتر خویشتن فرمایانه است تا سفارشی؛ بیان دولتی، حکومتی یا سیاسی نیست. برای همین ستودنی است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، دوازدهمین حراج تهران عصر فردا (جمعه ۲۷ دی) در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود. حبیب‌الله صادقی که در این دوره از حراج نیز شرکت دارد، درباره حضور خود گفت: با توجه به نگاه فراگیر، عدالت، انصاف و دقت وسیعی که در انتخاب آثار عرضه‌شده در حراج تهران می‌شود، این حراج توانسته بخشی از پرسش‌ها و آرمان‌های هنرمندان را پوشش و پاسخ بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرسال در برگزاری این حراج گام‌های بهتری نسبت به سال گذشته برداشته می‌شود و جریان هنرهای تجسمی معاصر ایران با همت حراج تهران به سمت جهانی‌شدن می‌رود.

وی ادامه داد: فرآیند جهانی‌شدن، استعداد و جایگاهی را در جریان هنر معاصر به وجود می‌آورد که ارجمند است و می‌تواند در این شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی که در دنیا وجود دارد، یکی از دستاوردهای هنر ایران باشد که به‌واسطه آن آثار هنرمندان ما در دنیا به رؤیت برسد.

این نقاش انقلابی با اشاره به‌ضرورت داشتن نگاه جهانی نسبت به هنرهای تجسمی گفت: ما باید بتوانیم هنرمندانمان را در دنیا خوب معرفی کنیم. باید بتوانیم آثار هنرمندان ایرانی را در موزه‌ها و نگارخانه‌های مطرح و بزرگ دنیا به معرض نمایش بگذاریم و در فرایند جهانی هنرهای معاصر نقش ایفا کنیم تا قیمت آثار هنرمندان ما هم به شکل جهانی به ظهور برسد. این فرصتی که حراج تهران برای هنرمندان معاصر ایجاد کرده، خوب است ولی باید جامع‌تر شود و مخاطبان وسیع‌تری را در برگیرد.

صادقی درباره حضور هنرمندان علاقه‌مند به تولید آثار درباره مضامین انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس، سند سجلی جامعه ماست. بحث دفاع مقدس محدود به تعدادی مجسمه‌ساز، عکاس و نقاش نمی‌شود. این بحث ملی ماست و بسیار فراگیر است. اگر بتوانیم درست، منطبق و بدون حساسیت، عوام‌زدگی و شعارزدگی با بحث دفاع مقدس مواجه شویم، می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام بدهیم.

وی ادامه داد: هنر دفاع مقدس، یک هنر متعالی است که مردم را در حالت معرفتی روایت می‌کند. بنابراین فکر می‌کنم این دغدغه‌مندی جزء لاینفک فضای برشمرده از مردم ماست. همه هنرمندان تجسمی، آنانی که در دوره معاصر زیسته‌اند، دفاع مقدس را به‌نوعی لمس کرده‌اند و اقوام و آشنایانشان در این دفاع بزرگ شرکت داشته‌اند. پس نمی‌توانیم بگویم چون چند نفر روی مضامین دفاع مقدس کار کرده‌اند، فقط آن‌ها هنرمندان انقلاب هستند.

صادقی تأکید کرد: دفاع مقدس در پالت اجتماعی مردم ما وجود دارد و دغدغه‌مندی در این حوزه و فضای معرفتی در پالت همه هنرمندان ما وجود دارد. این وجه مشترکی است که همه با یک ادبیات، زبان و بیان آن را روایت می‌کنند.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر با اشاره به اینکه آثار تولید شده درباره دفاع مقدس بیشتر خویشتن فرمایانه است تا سفارشی گفت: این آثار بیان شخصی هنرمندان است. بیان دولتی، حکومتی یا سیاسی نیست. هنرمند در معرض جامعه قرار گرفته و قصه‌ها و غصه‌های جامعه‌اش را در قالب هنر بیان کرده است. برای همین ستودنی است. من هوشیاری دست‌اندرکاران حراج تهران را در نگاه واقعی به پالت فرهنگی مردم می‌بینم. این ابتکار بی‌نظیری است که فرهنگ معاصرمان را به دنیا نمایش می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس آثار هنری هنرمند انقلابی حبیب الله صادقی حراج تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هنرمندان شهرستان آذرشهر آثار هنری خود را با مفاهیم دینی و ارزشی، جبهه‌ مقاومت انقلاب اسلامی و عملیات وعده‌ صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم سفاک صهیونیستی به تصویر کشیدند.

این رویداد هنری به همت بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی