Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:58:28 GMT

نیم قرن حسرت!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۱۱۲

نیم قرن حسرت!

حسرت؛ واژه‌ای که ناگزیریم آن را در کنار تیم ملی فوتبال امید قرار دهیم. تیمی که 44 سال است امیدوارانه کارش را در مسابقات انتخابی المپیک آغاز می‌کند اما در ادامه با مسیری صعب‌العبور مواجه می‌شود که یارای عبور از آن را ندارد.

در هر دوره کشمکش با باشگاه‌ها برای در اختیار داشتن بازیکنان رده سنی زیر 23 سال شکل می‌گیرد و در نهایت تیم ملی امید با حضور انبوهی از بازیکنان با استعداد، دستش از رسیدن به المپیک کوتاه می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار هم ماجرا مثل همیشه بود با این تفاوت که حمایت خوبی به لحاظ اردویی و بازی‌های تدارکاتی انجام شد. تیم ملی امید کارش را با حمید استیلی به عنوان مدیرفنی در ابتدای سال 97 آغاز کرد و در ادامه زلاتکو کرانچار سرمربی این تیم شد اما پس از بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و صعود سخت تیم امید به مرحله نهایی انتخابی المپیک تصمیم گرفته شد که با این مربی کروات قطع همکاری شود. فرهاد مجیدی جایگزین او شد اما او هم پس از چند ماه با مدیرفنی دچار اختلاف شد و از سمت خود کناره گیرد تا خود استیلی همه کاره تیم شود. امیدها در مرحله گروهی انتخابی المپیک 2020، پس از تساوی 1-1 برابر ازبکستان و شکست 2-1 مقابل کره جنوبی، دیروز در بازی سرنوشت ساز سوم خود مقابل چین قرار گرفتند. استیلی و شاگردانش امیدوار بودند چین را که با 2 شکست حذفش قطعی شده بود با اختلاف حداقل 2 گل شکست دهند و در بازی همزمان، کره جنوبی به کمک‌شان بیاید و ازبکستان را شکست دهد تا به عنوان تیم دوم گروه C راهی مرحله بعد شوند. در نیمه اول اکثر دقایق بازی دست امیدهای ایران بود ولی با وجود موقعیت‌های خوبی که نصیب مهدی مهدی خانی، اللهیار صیادمنش و علی شجاعی برای گلزنی شد، دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. تلاش شاگردان استیلی در نیمه دوم برای باز کردن دروازه چین ادامه یافت اما تنها یک بار به لطف پنالتی که در واقع به ایران هدیه شد، به گل رسیدیم. دقیقه 85 توپ از سمت راست به مهدی قائدی رسید و پس از برخورد جزئی مدافع حریف با قائدی، داور سوریه‌ای به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. محمد فنایی، کارشناس داوری در مصاحبه‌ای تأکید کرد که پنالتی اعلام شده، درست نبود. در هر حال امید نورافکن از روی نقطه پنالتی دروازه چین را گشود تا در دقایق باقی مانده، کورسوی امید باقی بماند. ولی تلاش‌ها نتیجه نداد و با وجود اینکه کره جنوبی، ازبکستان را 2-1 شکست داد، امیدهای ایران به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان از صعود به المپیک بازماندند تا حسرت حضورمان در این رقابت‌ها 48 ساله شود. در واقع نزدیک به نیم قرن است که پایمان به المپیک نمی‌رسد.
استیلی: عذر‌خواهی می‌کنم
استیلی بعد از حذف تیم ملی امید در مسابقات قهرمانی آسیا چنین صحبت‌هایی را انجام داد: «جا دارد از مردم عزیز به خاطر عدم صعود عذر‌خواهی کنم. همه دیدند که بازیکنان ما چقدر خوب کار کردند. در بازی با ازبکستان باید برنده می‌شدیم، مقابل کره باید مساوی می‌کردیم و در این بازی باید با تفاضل گل زیاد می‌بردیم. امروز 25 شوت زدیم و آنها هم یکی دو موقعیت داشتند. مردم دیدند که بازیکنان ما چقدر تلاش کردند. ما خیلی از موقعیت‌ها را تبدیل به گل نکردیم  من امیدوارم این بازیکنان را از دست ندهیم چون این نفرات آینده‌های فوتبال ما هستند.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک پاریس عصر امروز به پایان رسید و کشور‌های مختلف توانستند در ۶ وزن سهمیه‌های خود را افزایش دهند.

اسامی کشور‌هایی که سهمیه گرفتند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ازبکستان و قرقیزستان 

۶۵ کیلوگرم: ژاپن و قرقیزستان 

۷۴ کیلوگرم: ایران (یونس امامی) و ازبکستان 

۸۶ کیلوگرم: مغلوستان و ژاپن

۹۷ کیلوگرم: ایران (امیرعلی آذرپیرا) و قزاقستان 

۱۲۵ کیلوگرم: مغلوستان و قزاقستان 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟
  • پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد
  • تراکتور، حسرت پیروزی در 1403
  • تیم آیس باکس مغلوب ازبکستان شد
  • صلاح امید را به لیورپول برگرداند (عکس)
  • ۲ جام سرخ‌ها از دست رفت؟ | امید در هفته ناامیدکننده
  • گواردیولا: به رئال تبریک می‌گویم اما استثنایی بودیم
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • هت‌تریک در برزخ | کهکشانی‌های فوتبال ایران و یک دهه حسرت
  • استیلی: نباید جواب استقلالی‌ها را بدهیم