Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:07:06 GMT

برندگان مسابقه عکاسی از اعماق اقیانوس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۵۴۵

برندگان مسابقه عکاسی از اعماق اقیانوس

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مسابقه عکاسی اعماق اقیانوس هنر عکاسی عکاسی زیر آب مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پیش‌بینی تاثیرات جریانات دورپیوند جوی بر دما و بارش کشور با احتمالات زیاد همراه است، اظهار کرد: یکی از این جریان‌ها، دورپیوند نوسان جنوبی (ان‌سو) نام دارد و دارای ۳ فاز لانینا، ال‌نینو و شرایط خنثی است. احتمال حاکمیت شرایط خنثی این جریان دورپیوند در ماه‌های آوریل، می، ژوئن و جولای زیاد است و احتمال خیلی کمی (تا ۳۰ درصد) برای حاکمیت شرایط ال‌نینو وجود دارد.

پدیده لانینا چیست؟

وضعیتی است که در قسمت مرکزی و شرقی استوایی اقیانوس آرام، آب سردتر از حالت طبیعی می‌شود. لانینا تقریباً متضاد ال‌نینو است. لانینا در هر سه تا هفت سال اتفاق می‌افتد و درجه حرارت آب دریا سرد می‌شود.

این پدیده حاصل تغییر اختلاف فشار منطقه است و اجازه می‌دهد سطح آب‌های اقیانوس در قسمت شرقی سردتر از حالت معمول شود و در قسمت‌های حاره غربی گرم‌تر از حالت عادی گسترش یابد. علل لانینا برعکس عواملی است که در ایجاد ال‌نینو مؤثر هستند.

پدیده لانینا موجب سرد شدن هوا نیز می‌شود. با ورود آب‌های سرد به سطح سواحل آمریکای جنوبی که به آن طغیان گفته می‌شود … اساسا دمای هوا پایین می‌آید.

این پدیده می‌تواند تاثیر چشمگیری بر دما و شرایط بارش در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان داشته باشد

لانینا واژه‌ای اسپانیایی و به معنی دختر کوچک، به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن، آب در قسمت‌های مرکزی و شرقی استوایی اقیانوس آرام، سردتر از حالت طبیعی است.

پدیده ال نینو چیست؟

ال نینو نیز یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیاره زمین می‌شود. از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشک‌سالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.

این پدیده به تدریج گسترش پیدا می‌کند و زمانی که باد‌های موسمی از غرب به سمت اقیانوس آرام می‌روند (سواحل آمریکای جنوبی) شدت پیدا می‌کنند و به طور معمول بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌شکد.

در نتیجه باد‌های شدیدتر، آب گرم سطح اقیانوس را به سمت اندونزی و استرالیا می‌کشند و اجازه می‌دهند آب سرد در سواحل آمریکای جنوبی از اعماق به سطح آب بیاید.

پدیده لانینا موجب سرد شدن هوا نیز می‌شود. با ورود آب‌های سرد به سطح سواحل آمریکای جنوبی که به آن طغیان گفته می‌شود … اساسا دمای هوا پایین می‌آید.

این پدیده می‌تواند تاثیر چشمگیری بر دما و شرایط بارش در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان داشته باشد

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • بازرسان اعماق دریا
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • عکس‌های خیابانی؛ حقیقی‌ترین تصاویری که از زندگی ثبت می‌شوند