Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

وی افزود: استان قم ازنظر تعداد واحدهای صنعتی و معدنی ۲و ۹ دهم درصد کل واحدهای کشور،‌ ازنظر سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بخش یک و نیم درصد کل کشور و ازنظر اشتغال ۲و سه‌دهم درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن را به خود اختصاص داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان قم بیشتر درزمینهٔ تولید محصولاتی همچون انواع لاستیک و پلاستیک،‌ صنایع پایین‌دست پتروشیمی،‌ گرانول، چسب، کفش و دمپایی،‌ مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتورسیکلت،‌ لوازم‌خانگی، قطعات خودرو،‌ صنایع بسته‌بندی و صنایع معدنی مثل آهک،‌ سیمان و آجرنسوز فعال هستند.

سیجانی همچنین گفت:‌ ۳۰۴ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند برای ‌هفت هزار و ۴۹۸ تن فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدها تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل نهایی آن‌ها موردنیاز است.

وی ادامه داد: بخش صنعت قم از قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران و افزایش تولید و اشتغال برخوردار است و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای استقرار واحدهای صنعتی جدید با لحاظ اصول زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاران همکاری‌ می‌کند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

برچسب‌ها صنعت و معدن رونق تولید قم سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید قم سرمایه گذاری صنعت و معدن رونق تولید قم سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد

قاسمی گفت: جوجه ریزی از ۲۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون قطعه در ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی ابراز کرد: میزان جوجه‌ریزی اسفند سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود که فروردین امسال به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه افزایش یافت که نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: تامین کالای اساسی از جمله شکر، برنج و گوشت، وظیفه و رسالت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و بر این اساس، تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی اندیشیده شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار تن سهمیه شکر برای واحدهای صنعتی، ۱۵۰ تن برای واحدهای صنفی و ۲۶۸ تن برای خانوار، به منظور حفظ آرامش بازار استان تامین شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن سهمیه شکر واحدهای صنعتی استان سمنان در بهمن و اسفند تامین و جذب شد و سهمیه ۱۵۰ تنی شکر واحدهای صنفی برای تهیه شیرینی، زولبیا و بامیه اختصاص یافت که ۶۰ تن جذب شد و بقیه در روزهای آتی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو