Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:39:34 GMT

مجوز بیش از ۳۵۰ مدرسه استثنایی غیردولتی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۰۳۹

مجوز بیش از ۳۵۰ مدرسه استثنایی غیردولتی صادر شد

مجتبی زینی‌وند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، درباره تاسیس مدارس استثنایی غیردولتی اظهار کرد: به سازمان استثنایی کشور اعلام شده که متناسب با ظرفیتی که احساس نیاز می‌کنند، تقاضای تاسیس مدرسه غیردولتی استثنایی را بدهند و بی شک مجوز این موضوع صادر می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل صدور مجوز برای تاسیس مدارس استثنایی غیردولتی از انتخاب و تشخیص افراد و همچنین تشکیل پرونده به سازمان آموزش و پرورش استثنایی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اعلام کرد، آموزش و پرورش استثنایی به هر تعداد مدرسه غیردولتی استثنایی نیاز باشد، پس از تشکیل پرونده در شورای نظارت مرکزی با صدور مجوز موافقت می‌کند.

زینی وند خاطرنشان کرد: در شورای نظارت مرکزی یک زمان ویژه‌ برای بررسی پرونده‌های مدارس استثنایی قرار داده شده است و سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی آمادگی صدور مجوز به اندازه نیاز در این موضوع را دارد.

۱۰۰ درصد معلمان کارت صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند

وی همچنین در ادامه درباره لزوم دارا بودن کارت صلاحیت حرفه‌ای معلمان در مدارس غیردولتی عنوان کرد: سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی سال گذشته بر روی داشتن کارت صلاحیت حرفه‌ای ۵۰ درصد معلمان هدفگذاری کرده بود.

زینی وند افزود: معلمان باید در یک سری از دوره‌های آموزشی سازمان مدارس غیردولتی شرکت کنند تا در نهایت کارت صلاحیت حرفه‌ای را بدست آورد، اما سازمان امسال در بحث آموزش با مشکلاتی رو به رو شد.

کارت صلاحیت حرفه‌ای برای معلمان، یک مدرک مهارتی است که هر پنج سال یک بار صادر می‌شود. این کارت مهارت های لازم برای تدریس و کلاس‌داری و ویژگی‌های شخصی و قدرت بیان و صلاحیت اخلاقی و قدرت بیان و توانمندی‌های اجتماعی و روانی افراد را در نظر می گیرد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی گفت به گونه ای هدف گذاری شده تا پایان تابستان سال۹۹ ، ۱۰۰ درصد معلمان غیردولتی باید کارت صلاحیت حرفه‌ای را داشته باشند.

برچسب‌ها مدارس غیر دولتی مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس غیر دولتی مدارس استثنایی مدارس غیر دولتی مدارس استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳