Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@21:16:14 GMT

از کجا بدانم که دچار حمله قلبی شده ام؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۱۴۰

از کجا بدانم که دچار حمله قلبی شده ام؟

 قانون شماره یک: خودتان بیماری تشخیص ندهید. اگر کمترین سوء ظنی دارید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید، با شماره اورژانس تماس بگیرید. از آنجا که حدود نیمی از مرگ‌ها در اثر حمله قلبی در اولین ساعت پس از حمله اتفاق می‌افتد بهتر است هر چه سریعتر با اورژانس تماس بگیرید. بیشتر حملات قلبی شامل ناراحتی در مرکز قفسه سینه است که بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، یا از بین می‌رود و دوباره برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ممکن است احساس فشار ناخوشایند و احساس درد کنید.

ناراحتی قسمت بالای بدن: درد در یک یا هر دو بازو، کمر، گردن، فک یا معده نیز می‌تواند علامتی از مشکل باشد.

تنگی نفس: این علامت ممکن است با ناراحتی در قفسه سینه یا بدون آن ایجاد شود.

علائم دیگر: به علائم بدنی که معمولاً آن‌ها را تجربه نمی‌کنید توجه کنید، مانند عرق سرد، حالت تهوع، سبکی سر، خستگی بیش از حد.

افزون بر اینها، حمله قلبی ممکن است با احساس نشستن یک فیل بر روی سینه شما همراه باشد. در سکته قلبی، خون رسانی به ماهیچه‌های قلب قطع می‌شود و سلول‌های ماهیچه‌ای قلب شروع به مردن می‌کنند که ممکن است باعث درد قفسه سینه شود -، اما گاهی اوقات به خصوص در خانم‌ها اینطور نیست. بیشتر حملات قلبی به آرامی و با درد و ناراحتی خفیف ایجاد می‌شود.    
منبع: انتخاب

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله قلبی علائم حمله قلبی تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که بیماران پس از شرکت در یک برنامه ورزشی منظم، درد و خستگی کمتر و همچنین کیفیت زندگی بهبود یافته‌ای داشتند.

«انوک هینش»، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که به بیماران مبتلا به سرطان سینه پیشرفته، باید ورزش را به عنوان بخشی از رژیم درمانی آنها پیشنهاد کرد.»

هینش در ادامه افزود: «بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک اغلب تحت درمان مستمر قرار می‌گیرند که هدف آن افزایش طول عمر است.»

وی افزود: «به لطف این درمان‌ها، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک طولانی‌تر عمر می‌کنند، اما بسیاری از آنها نیز کیفیت زندگی خود را با گذشت زمان وخیم گزارش می‌کنند. بنابراین ما به راهکارهای مراقبت حمایتی، مانند ورزش، نیاز داریم که زندگی این بیماران را بهتر کند.»

برای این مطالعه، ۳۵۷ بیمار مبتلا به سرطان سینه پیشرفته در یکی از هشت مرکز سرطان در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا انتخاب شدند. میانگین سنی آنها ۵۵ سال بود.

به نیمی از آنها به طور تصادفی یک برنامه ورزشی ۹ ماهه در کنار درمان سرطان اختصاص داده شد، در حالی که نیمی دیگر مراقبت‌های معمول سرطان را دریافت کردند.

گروه تمرین دو بار در هفته، با یک رژیم تمرینی شخصی که شامل تمرینات مقاومتی، هوازی و تعادلی بود، تمرین کردند. بیماران در هر دو گروه نیز تشویق شدند تا حداقل نیم ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.

محققان بیشترین پیشرفت را در زنان زیر ۵۰ سال و همچنین زنانی که در ابتدا بیشترین درد را داشتند، مشاهده کردند.

هینش گفت: «ورزش به کاهش التهاب کمک می‌کند از اینرو این میزان بهبود حاصل می‌شود.»

وی افزود: «بر اساس این یافته‌ها، ما ورزش تحت نظارت را برای همه بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک– به ویژه آنهایی که درد دارند– به عنوان بخشی از مراقبت استاندارد توصیه می‌کنیم. بیماران مسن‌تر نیز از ورزش سود می‌بردند. با این حال ممکن است این برنامه نیاز به تنظیم دقیق بیشتری داشته باشد تا آنها به اندازه بیماران جوان‌تر از آن بهره ببرند.»

کد خبر 6062495

دیگر خبرها

  • ببینید | دلخوری و ناراحتی سعید مهری از استقلالی‌ها، ماجرا چیست؟
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • حمله با چاقو به یک مسافر قطار متروی لندن مقابل چشم دیگران
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • جایگاه اسفناج در طب سنتی
  • نجات مضروب گروگانگیری ایوانکی از مرگ
  • نجات مضروب گروگان‌گیری ایوانکی از مرگ/ درمان ادامه دارد
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند