Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شیخی شامگاه چهارشنبه در حاشیه ملاقات عمومی با مردم میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون از مجموع ۴۵ شهر آذربایجان غربی به ۴۱ شهر گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به سه شهر دیگر نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مطالعات برای گازرسانی به یک شهر بدون گاز استان نیز در حال انجام است، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آذربایجان‌غربی به لحاظ گازرسانی به روستاها جزء استان‌های کم‌برخوردار کشور بود، از سال ۱۳۹۲ گازرسانی روستایی شتاب بیشتری گرفت و از ۳۱۳ روستا در ابتدای دولت تدبیر و امید به یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در سال‌جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۵۰۰ روستای استان عملیات گازرسانی در حال اجراست، گفت: بسیاری از این روستاها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند که با همه توان برای حل مشکلات آنان اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصدی جمعیت روستایی میاندوآب از نعمت گاز خبر داد و افزود: این شهرستان جزء مناطق برخوردار به لحاظ گازرسانی در استان و کشور است.

شیخی با بیان اینکه امکان لقب دادن استان سبز به آذربایجان‌غربی غیرممکن است، گفت: برخی روستاها در این استان وجود دارد که گازرسانی به آنها امکان نداشته و حتی صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه از طریق تزریق اعتبار ویژه و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر استان برطرف شد؛ آذربایجان‌غربی با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم به استان‌های پیشتاز در میزان برخورداری از گاز طبیعی تبدیل می‌شود.

۹۹.۴ درصد خانوار شهری و ۶۷ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

برچسب‌ها گازرسانی آذربایجان غربی میاندوآب مطالبات مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گازرسانی آذربایجان غربی میاندوآب مطالبات مردمی گازرسانی آذربایجان غربی میاندوآب مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه طی سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی سال آبی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳، از سد بوکان-ساروق ۲۹۶.۵ میلیون‌متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون‌متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی افزود: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال آبی ۹۳_ ۹۴ تا ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 746914

دیگر خبرها

  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.
  • رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند