Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود.

به گزارش قدس آنلاین، حاجی میرزایی در جمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود.
وی افزود: از ظرفیت  خیرین به عنوان مشارکت کننده در ساخت مدارس باید به نحو شایسته ای استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق آنچه گزارش شده است مشارکت خیرین در مدرسه سازی در خراسان رضوی بیشتر از۳۰ درصد است که جای تقدیر و تشکر از خیرین این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اندیشه و مکتب شهید سپهبد قاسم سلیمانی در  کتب درسی از سال تحصیلی آینده برنامه ریزی خواهد شد،تصریح کرد:ایران امروز در سوگ قهرمانانش سوگوار است. سردار سلیمانی هم شاهد و هم شهید و الگویی برای زیستن بود. تمام ایران به احترام این سردار قیام کرد و این شهید الگویی برای همه اقشار جامعه است. 
وی ادامه داد:حادثه کرمان و همچنین هواپیما دردناک بود.
میرزایی افزود: از اینکه در جمع شما خیرین هستم بسیار خوشحال هستم و دوست داشتم جای یکی از شما خیرین بودم و شما نیز قدر دان این نعمت باشید.
وی ادامه داد: امروز مشکلات متعددی در جامعه داریم .یکی از رنج هایی که بشر با آن مواجه است بی عدالتی است که باعث تباه شدن استعداد ها و طرفیت ها می شود و مسیر پیشرفت و توسعه را مسدود می کند.
حاج میرزایی ادامه داد: ریشه همه بی عدالتی از توسعه نامتوازن فرصت های یادگیری است . از این رو هر گامی برای توسعه یادگیری در جامعه انجام شود قابل تقدیر و ستایش است. زیرا اهمیت یادگیری به گونه ای است که خداوند متعال دستیابی به هر کاری را به انسان ها سپرده است. 
وی اظهار کرد:در فرهنگ قرآنی واژه ای باعنوان نعمت داریم که شامل همه ان چیزی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است و قابل شمارش نیست اما در برابر این نعمت ها روزی سوال خواهد کرد . از این رو شما خیرین که گام در راه مدرسه سازی قرار داده اید قدر دان و شاکر باشید که از نعمت های خداوند به طور شایسته استفاده کرده اید.
وی افزود: فلسفه تعلیم و تربیت ایران به بیراهه رفته است باید خروجی آموزش و پرورش افرادی توانمند و متکی به خود باشد .اما کنکور به موضوعی برای سنجش توانمندی های دانش آموزان در کشور تبدیل شده است که هیچ کدام از توانمندی های افراد را نمی سنجد. متاسفانه نظام منزلت اجتماعی کشور بر مبنای کنکور بنا شده است که باعث شده است انسان ها در کشور به گونه ای  تربیت شوند که نتوانند به نیازهای زندگی خود پاسخگو باشند. 
وی با بیان اینکه خراسان جلوه های متمایزی از کشور دارد، افزود: انگیزه ای که در این استان برای رشد مهارت اموزی وجود دارد نیاز جدی کشور است . جمعیت زیادی در کشور فاقد مهارت های لازم هستند که در توسعه تعلیم و تربیت کشور باید به آن توجه شود.
حاج میرزایی تصریح کرد: امروزه به دلیل سرعت زیاد  تغییرات و تحولات همه نقش ها دچار نقص و کاستی شده اند و باعث شده است زبان تعامل و گفتگو در جامعه کاهش پیدا کند. 
وی ادامه داد: خیرین خراسان رضوی تجارب خود را به سایر استان ها توسعه و روحیه این اقدام کار خیر را گسترش دهند. 
حاج میرزایی ادامه داد: ۲۷۰۰میلیارد تومان در سال ۹۹ در بودجه کشور برای اموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

در این مراسم همچنین خیرین مدرسه سازی خراسان رضوی به بیان دغدغه های خود  پرداختند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال