Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:10:11 GMT

اتلاف ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در سیلاب نیکشهر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۵۳۶

اتلاف ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در سیلاب نیکشهر

حبیب رئیسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع خسارات وارد شده به بخش کشاورزی نیکشهر را بیش‌از ۶۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هسته اصلی سامانه بارش ارتفاعات بخش‌های بنت و مرکزی این شهرستان بوده و با میانگین کم سابقه ۲۰۰ میلی‌متری بارندگی خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیشترین خسارت این مدت با ۳۵۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال به بخش آب و خاک نیکشهر اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: براثر طغیان رودخانه‌های محلی ۹۰هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان به همراه محصولات آن که در حاشیه رودخانه‌ها بودند دچار آبردگی شد و به ۲۳۰ رشته قنات خسارت سنگینی وارد شده است
وی با اشاره به فصل برداشت محصول زراعی گفت: ۱۰۵هکتار از مزارع جالیز،گوجه‌فرنگی، پیاز، باقلا و یونجه شبدر برسیم سبزیجات برگی خسارت ۱۰۰ درصدی وارد شده است
 رئیسی تاکید کرد: با فروکش کردن سیلاب و باز شدن مسیرها و حضور گروه‌های ارزیاب میزان خسارت به طور کلی اعلام خواهد شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیلاب در پی منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خسارت سیل کشاورزی دام و طيور سیل نیک شهر پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خسارت سیل کشاورزی دام و طيور سیل نیک شهر سیستان و بلوچستان خسارت سیل کشاورزی دام و طيور سیل نیک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، روح‌الله سرگزی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رهاسازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیروهای راهداری شبانه‌روزی در حال بازگشایی مسیرهای ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمام ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم را با تجربه سیل گذشته اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 745411

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • سیلاب جان ۲ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار