Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: ملاک رای تکراری پاسخ سامانه است و نه مهر شناسنامه؛ البته همچنان مهر بر شناسنامه‌ها خواهد خورد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در همایش آموزشی هیات های بازرسی انتخابات کشور، به تشریح فرایندهای الکترونیک در برگزاری انتخابات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شجاعان در همین راستا با اشاره به اینکه فرایندهای برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار مرحله دسته بندی می شوند، افزود: بخش اول، فرایندهای قبل از روز اخذ رای شامل ۱۴ فرایند می باشد، بخش دوم فرایندهای روز اخذ رای با ۴ فرایند و بخش سوم فرایندهای بعد از روی اخذ رای با ۳ فرایند است و در نهایت فرایندهای پشتیبان انتخابات با ۴ فرایند در بخش چهارم قرار دارد.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار با اشاره به اینکه فرایندهای روز اخذ رای از مهمترین مواردی است که بازرسین باید بر نحوه اجرای دقیق آن دقت لازم داشته باشند، اظهار کرد:  این موارد عبارتند از احراز هویت الکترونیکی و کنترل رای تکراری، اخذ رای و شمارش آرا، ثبت صورتجلسه شعبه رای و شمارش و تجمیع آرا است.

شجاعان با تاکید بر اینکه قانونی شدن احراز هویت مبتنی بر سامانه جامع انتخابات، خاطرنشان کرد: ملاک رای تکراری پاسخ سامانه است و نه مهر شناسنامه؛ البته همچنان مهر بر شناسنامه‌ها خواهد خورد. بنابراین بایستی کد استعلام شماره ملی از سامانه در تعرفه انتخابات درج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس جوهری با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسؤولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: تمام برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنش برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:در دو حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است و ۲۱ اردیبهشت این انتخابات در استان تهران برگزارمی شود.

آقای جوهری همچنین گفت: دو گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رأی داده باشند نمی‌توانند در این دو حوزه رأی دهند.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت