Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: ضایعات فروشان در ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ معضل دیرینه ای اند که به زودی وضع آنها مشخص می‌شود. «مهدی استرابی» شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ در این‌باره گفت: «با توجه به اینکه از دیرباز ضایعات فروشان، بخش های زیادی از ۶ محله شوش، مطهری، مینابی، مظاهری، طیب و ولیعصر را اشغال کرده بودند، اقدامات مختلفی در مورد جابه جایی آنها توسط شهرداران گذشته انجام شد که در نهایت بی‌نتیجه ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر طرح جامعی را در خصوص تمام ضایعات فروشان ناحیه یک اجرا خواهیم کرد تا  اهالی دیگر شاهد فعالیت اصناف مزاحم داخل بافت مسکونی محله ها نباشند.»

فعالیت ۹۰ واحد ضایعات فروشی

فعالیت ضایعات فروشان به دلیل مشکلات و مزاحمت هایی که برای اهالی ایجاد می‌کند باعث نارضایتی اهالی ناحیه یک شده است. استرابی در این باره گفت: «تا کنون ۹۰ واحد ضایعات فروش در ناحیه یک شناسایی و از این تعداد ۱۳ واحد  پلمب شده‌اند. نکته دیگر اینکه ما این واحد ها را به صورت خرد و کلان تقسیم بندی کرده‌ایم، یعنی ابتدا واحدهای کلان را که شامل گاراژهایی با مساحت زیاد است  در اولویت قرار داده‌ایم و بعد در ادامه تکلیف واحدهای خرد را مشخص خواهیم کرد.»

او افزود:‌ «طرح جامع جلوگیری از فعالیت واحدهای ضایعات فروش  با همکاری اداره ساماندهی صنایع و مشاغل و اداره حقوقی شهرداری در حال پیگیری است و با گرفتن حکم قضایی این واحدها ملزم به تغییر کاربری یا انتقال هستند. این طرح به صورت جدی در شهرداری ناحیه یک در حال اجرا است و قصد داریم از فعالیت تمام واحدهای ضایعات فروش جلوگیری کنیم بلکه هویت تاریخی پنهان محله را احیا کنیم.»

کد خبر 478060

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورایاران باید خدمات و اقدامات انجام شده و کارهای خوب را به اطلاع شهروندان و ساکنان برسانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر امروز -سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- به ریاست محسن حق‌شناس (نایب‌رئیس شورای شهر) و با حضور علی فرمانی (رئیس شورای شهر)، فاطمه اشدری و ولی چگینی اعضای شورای شهر قزوین و مدیران نواحی و شورایاران نواحی چوبیندر، دانش و مشعلدار با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در سخنانی در این جلسه ضمن اهمیت کارکردها و عملکرد شورایاران نواحی به عنوان بازوان شوراها اظهار کرد: جلسات هم‌اندیشی در راستای شناسایی مشکلات و برطرف کردن آنها مؤثر است.

وی با بیان اینکه شورایاران باید خدمات و اقدامات انجام شده و کارهای خوب را به اطلاع شهروندان و ساکنان برسانند، گفت: هر جا مردم در کنار مسؤولان و مدیران بوده‌اند، موفقیت حاصل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: رسیدگی بیشتر به بوستان‌ها در نواحی و آبیاری به موقع درختان، رفت و روب و انجام خدمات شهری در نواحی و تعیین اکیپ‌های رفت و روب و شستشو توسط سازمان مدیریت پسماند و استقرار اجراییات مستقل در نواحی و پیگیری ساخت‌وساز غیرمجاز از جمله مواردی است که ضرورت دارد پیگیری شود.

محسن حق‌شناس، رئیس کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری هم در سخنانی به استمرار جلسات هم‌اندیشی با شورایاران اشاره کرد و گفت: این جلسات به طور مستمر با شورایاران نواحی و مدیران مربوطه برگزار خواهد شد تا بتوانیم با شناسایی مشکلات در صدد رفع آن‌ها برآییم.

وی بر لزوم توجه به آسفالت کوچه و خیابان‌ها در مناطق منفصل شهری تأکید کرد و افزود: امیدواریم با استمرار این جلسات نقص‌ها و کمبودها را شناسایی کرده و برای رفع آنها در اسرع وقت بکوشیم.

شورایاران چه گفتند؟

رستمی و زینعلی از شورایاران ناحیه چوبیندر در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله خشک شدن درختان ورودی بلوار امام خمینی (ره)، انتقال چهارشنبه بازار به مکان مناسب، بهسازی تابلوهای شهدا، فرسودگی لوله‌های آب، نبود خدمات زیرساختی و آسفالت کوچه‌ها پرداختند.

در ادامه این جلسه، دولتی شورایار ناحیه دانش نیز به بیان مشکلات و کمبودهای این ناحیه پرداخت و گفت: پل ورودی شهرک دانش و سازه ضعیف آن، ایجاد فضای سبز و زیباسازی ورودی شهرک، احداث مسیر پل امام علی (ع) به شهرک دانش، و ناصرآباد، کمبود سالن ورزشی از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه می‌باشد.

میرزایی شورایار ناحیه ناصرآباد نیز در بخش دیگر این جلسه به بیان مشکلات این ناحیه از جمله اصلاحیه نقشه طرح هادی، آسفالت کامل خیابان اصلی و روشنایی آن، جدول گزاری و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، نصب علائم راهنمایی در جاده اصلی، ایجاد پارک و فضای سبز، مکان یابی مناسب دوشنبه بازار، بیمه رانندگان تاکسی و آسفالت حیاط مدارس اشاراتی داشت.

قربانی شورایار ناحیه مشعلدار نیز به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: احداث پل عابر پیاده، تکمیل سالن ورزشی، فرسودگی لوله‌های آب، ورود بی رویه افاغنه، نبود کانکس پلیس، افزایش بی رویه سرقت، باند کندروی مشعلدار، عدم نصب پلاک و تابلو در کوچه‌ها،،جدول‌گذاری کوچه‌ها، نبود عابر بانک، وجود مشکلات امنیتی در مشعلدار از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است.

پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی، در ادامه هر کدام از مسؤولین نواحی مشعدار، چوبیندر و دانش به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری و مکاتبات اداری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات تأکید کردند.

بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه یک در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک

همچنین بعد از ظهر امروز در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه شهرداری گزارش حسابرسی شهرداری منطقه یک در سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه لایحه شهرداری پیرامون واگذاری دو قطعه زمین بابت مطالبات سازمان همیاری شهرداری‌های استان با حضور بهنام زاده مدیر املاک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

در ادامه این جلسه جزئیات گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ شهرداری منطقه یک با حضور ارباب حسابرس شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مواردی از قبیل رسیدگی به هزینه‌ها و قراردادهای شهرداری، محاسبه انواع درآمدها، حساب‌های دریافتی و پرداختی، درآمدهای واریزی عوارض‌ها، تأخیر در پروژه‌های عمرانی منطقه یک در گزارش حسابرسی بررسی شدند.

در پایان این جلسه لایحه حفظ و نگهداری دهکده طبیعت با حضور حبیبی مدیر عامل شرکت دهکده طبیعت مورد بررسی و تأیید قرار گرفت؛ همچنین ضمن بررسی این لایحه بر لزوم توجه به پرداخت به موقع حقوق پرسنل و نیروهای شرکت دهکده طبیعت تأکید شد.

کد خبر 745191

دیگر خبرها

  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • انتقال واحدهای ضایعاتی مجوزدار به شهرک ضایعات تا ابتدای تابستان
  • انتقال واحد‌های ضایعاتی مجوزدار به شهرک ضایعات تا ابتدای تابستان