Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:58:14 GMT

فرهنگ‌سازی؛ حلقه مفقوده مبارزه با موادمخدر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۹۰۹

فرهنگ‌سازی؛ حلقه مفقوده مبارزه با موادمخدر

ایسنا/زنجان معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: فرهنگ‌سازی حلقه مفقوده مبارره با موادمخدر است.

شاهپوررضا کاظمی شامگاه دیروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط کار شهرستان خرم‌دره، هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با راهکارهای عملی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر به‌ویژه در محیط‌های کاری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اجرای برنامه‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد در جامعه به‌ویژه جلسات آموزشی در محیط‌های کاری تاکید کرد و گفت: اعتیاد به مصرف موادمخدر یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی و معضلات جوامع است و باید برای جلوگیری و مقابله با این پدیده شوم، اهتمام جدی از سوی مسئولان و مردم وجود داشته باشد.

معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که در بحث اعتیاد به موادمخدر هیچ فرد و محیطی از این پدیده شوم در امان نیست، افزود: عواملی که سبب مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری می‌شود شامل استرس و فشار کاری، همکاران مصرف‌کننده و دورهمی‌ با آن‌ها است.

وی با بیان این‌که نباید کار یکنواخت عاملی برای اعتیاد افراد باشد، ادامه داد: محیط‌های کاری باید با نشاط و به دور از استرس برای کارکنان باشد.

این مسئول، حلقه مفقوده در بحث اعتیاد به موادمخدر را فرهنگ‌سازی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: باید خانواده و جامعه را نسبت به مضرات و آسیب‌های اجتماعی مصرف انواع موادمخدر آگاه و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره همچنین با اشاره به نقش موثر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مصرف در خانواده‌ها و محیط‌های کاری در جامعه، تاکید کرد: همه ما باید در حوزه مبارزه با موادمخدر احساس مسئولیت کنیم و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری و آگاه‌سازی تک‌تک آحاد جامعه از مضرات مصرف موادمخدر از ضروریات است.

وی تاکید کرد: افزایش میزان مصرف موادمخدر و کاهش سن افراد مصرف‌کننده، باعث شده تا ضربات جبران‌ناپذیری به جوامع مختلف وارد شود و هر یک از جوامع به دنبال راهکاری برای کاهش مصرف هستند که به نظر می‌رسد ایجاد اشتغال، روحیه خودباوری در جوانان و برگزاری برنامه‌های مناسب و سالم برای پرکردن اوقات فراغت جوانان، می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش مصرف باشد.

این مسئول با بیان این مطلب که روزگاری ماده مصرفی اصلی معتادان، تریاک بود اما آرام آرام به سمت هروئین و کراک تغییر کرد و امروز مصرف مواد صنعتی، زنگ خطر بزرگ را به صدا در آورده‌ است، افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان به غلط تصور می‌کنند این مواد خطری ندارد و یا اثر آن‌ها موقت است و معتادکننده نیست، در حالی که این مواد بسیار خطرناک‌تر از موادمخدر سنتی بوده و اثر مخرب آن‌ها دائمی و ترک آن نیز به سختی ممکن است.

کاظمی با اشاره به این‌که کارشناسان موادمخدر، دست‌یابی به هیجانات دوره جوانی، تقلید از دوستان، خارج شدن از فشارهای عصبی و روانی، فرار از مشکلات زندگی، نابسامانی‌های زندگی، تنهایی و شکست‏‌های اجتماعی را از انگیزه‏‌های مصرف مواد اعتیادآور در بین افراد جامعه به‌ویژه جوانان دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: برای این که افراد بتوانند در مواقع خطر، خود را از چنگ اعتیاد دور سازند، ارتقا بخشیدن به توانایی‏‌های آنان کاملاً ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک