Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:22:29 GMT

پیشکسوت سپاهان:‌ فوتبال ایران حرفه‌ای نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۷۲۴۷

پیشکسوت سپاهان:‌ فوتبال ایران حرفه‌ای نیست

«حسین چرخابی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اگر تیم امید  ایران راهی مرحله بعدی و حضور در المپیک می شد باید به اصل فوتبال شک می کردیم،‌ افزود: از همان روز اول که تیم امید تشکیل شد بسیاری از  کارشناسان حذف این تیم از رقابت های انتخابی را انتظار می کشیدند و هم اکنون نیز از این اتفاق بسیار خرسند و خوشحالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیگر صحبت از زمان،‌ نرم افزار و سخت افزار در فوتبال تکراری شده است و باید علت اصلی ناکامی در رقابت های انتخابی و سایر مسابقاتی که به فوتبال باز می گردد را در جای دیگری بیابیم.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که به نظر شما مشکل فوتبال ایران کجاست که تیم امید باز هم از راهیابی به بازی های المپیک باز ماند،عنوان کرد: فوتبال ایران ۲ مشکل دارد اول اینکه خصوصی نیست دوم اینکه درآمد زا نیست و به جای سود سرمایه گذاران درحال ضرر کردن در آن هستند.

به گفته وی اینکه می گویند فوتبال ایران خصوصی است را قبول ندارم اگر فوتبال خصوصی بود ساختار باشگاه ها باید درست شکل می گرفت و به تمامی رده های از پایه تا بزرگسالان توجه می شد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر چند درصد از باشگاه های ایران الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC  مبنی بر سرمایه گذاری ۲۰ درصدی از بودجه در رده های پایه را رعایت می کنند یا اصلا باشگاهی درایران داریم که به درستی به این مهم توجه کند.

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان نوین ادامه داد: بخش دوم سود آوری است باشگاه های ایران تمامی زیان ده بوده و این مساله باعث می شود تا سرمایه گذاران  تمایلی برای سرمایه گذاری درآن نداشته باشند و یا اندک سرمایه گذاران نیز با خاطری آزرده از آن دست بکشند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.

این کارشناس همچنین معتقد است مسوولان و تصمیم گیران عرصه ورزش باید زمینه را برای حضور فعال سرمایه گذاران در ورزش به ویژه فوتبال فراهم کنند و از ایده های تازه آنان برای سود آوری در ورزش استقبال کنند.

به گفته وی ورزش وقتی سود آور شود سرمایه گذاران برای مشارکت در آن پیشقدم می شوند و بدنبال آن قهرمانان نیز پدید می آیند.

تصویری از دیدار ایران و چین

چرخابی در پاسخ به این پرسش که در مجموع عملکرد تیم امید در رقابت های انتخابی تیم ملی را چگونه ارزیابی می کنید تصریح کرد: «حمید استیلی» و همکارانش برای موفقیت این تیم همه کار کردند اما نشد که بشود.

استیلی و همکارانش در تیم فوتبال امید

به گفته وی تیم امید درست از جایی که پاشنه آشیل ورزش ماست  ضربه خورد ما چوب حرفه ای نبودن را خوردیم.

به اعتقاد وی بازیکنان تیم فوتبال امید به لحاظ فردی بازیکنانی توانمند و با تکنیک بودند اما در مجموع  یک تیم نبودند همچنین به همین دلیل که بازیکنان مان حرفه ای نبودند از فرصت های بدست آمده به خوبی استفاده نکردند و حذف شدیم.

وی تمامی این مسایل را به رده های پاپه نسبت داد و افزود:‌ چنانچه این بازیکنان مستعد در رده های پایه با اصول حرفه ای گری آشنا می شدند دیگر به راحتی فرصت های بدست آمده مقابل چین،کره  و ازبکستان را ازدست نمی دادند.

وی البته به اشتباه کادر فنی در ترکیب و چیدمان بازیکنان در زمین نیز اشاره کرد و گفت: به ترکیب تیم در هر سه دیدار ایراداتی وارد است  و این از عدم شناخت درست کادر فنی از توانمندی بازیکنان دارد.

به گفته وی اینکه به «امید نورافکن» در میانه زمین از   ۲۰  امتیاز ‌۱۷ می دهم  اما از این بازیکن در دفاع وسط درحالی استفاده شد که امتیاز او  ۱۲ از ۲۰ است و این یعنی اینکه ما نتوانستیم از ظرفیت های بازیکنانمان به خوبی استفاده کنیم.

تیم فوتبال امید ایران در گروه سوم رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تایلند با تیم های کره جنوبی،چین و ازبکستان هم گروه بود.

شاگردان استیلی با کسب تساوی برابر ازبکستان و پیروزی مقابل چین و کسب ۴ امتیاز درجایگاه سوم این گروه قرار گرفته و از صعود به مرحله بعدی این رقابت ها باز ماندند.

کره جنوبی با کسب ۹ امتیاز و ازبکستان با کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل مناسب تر نسبت به ایران از این گروه به دور بعدی صعود کردند.

با حذف تیم فوتبال امید حسرت صعود فوتبال ایران به بازی های المپیک ۴۸ ساله شد.

برچسب‌ها تیم فوتبال امید حمید استیلی امید نورافکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال امید حمید استیلی امید نورافکن تیم فوتبال امید حمید استیلی امید نورافکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • پیشکسوت تیم فوتبال استقلال: بخت پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است