Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@20:01:10 GMT

مفاد استیضاح ترامپ به سنا تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۷۳۷۶

مفاد استیضاح ترامپ به سنا تحویل داده شد

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما مفاد استیضاح ترامپ را به سنا تحویل داد و رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا نیز گزارش داد که دادگاه استیضاح روز سه‌شنبه آینده برگزار خواهد شد. تاریخ انتشار: 10:15 - 26 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۳۷۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه ۱۵ ژانویه، ۲۵ دی، ارسال مفاد استیضاح ترامپ به سنا و تعیین دادستان‌های جلسه دادگاه را به بحث گذاشت و در نهایت قطعنامه ارسال مفاد استیضاح به سنا تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه با ۲۲۸ رای مثبت و ۱۹۳ رای منفی به تصویب رسید و همچنین «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز ۷ نفر را به عنوان دادستان‌های جلسه دادگاه سنا انتخاب کرد.

«آدادم شیف»، رئیس کمیته اطلاعات، و «جرالد نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله این افراد هستند که به عنوان دادستان‌های استیضاح ترامپ، در جلسه دادگاه سنا حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:

موج مخالفت مردم آمریکا با عملکرد ترامپ در قبال ایران افشای جزئیات جدیدی از اعمال فشار ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین

بامداد امروز پنجشنبه ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) نیز نانسی پلوسی با امضای قطعنامه مفاد استیضاح ترامپ، رسما آن را به سنا تحویل داد.

در همین حال سناتور «میچ مک کانل»، رئیس اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا نیز گزارش داده که جلسه دادگاه استیضاح ترامپ روز سه شنبه ۲۱ ژانویه (یکم بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) به استیضاح ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قانون و ایجاد مانع در مسیر فعالیت کنگره رای مثبت داد.

ماده قانونی "سوءاستفاده از قدرت" با ۲۳۰ رای موافق و ۱۹۷ رای مخالف و ماده قانونی "ممانعت در مسیر تحقیقات کنگره" با ۲۲۹ رای موافق و ۱۹۸ رای مخالف به تصویب رسیدند.

در همین حال نشریه نیویورک تایمز از انتشار اسناد جدیدی خبر داده که ابعادی جدید از کمپین اعمال فشار دونالد ترامپ بر اوکراین را افشا می‌کنند.

این اسناد که شامل ده‌ها صفحه از یادداشت‎ها، پیام‌ها و دیگر گزارش‌ها است، اقداماتی را که «رودی جولیانی» و «لِو پرناس»، دستیار جولیانی، از طرف ترامپ برای اعمال فشار به ترامپ انجام داده‌اند را برملا می‌کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند