Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،«سهیلا خسروی» مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان، در ارتباط با نیاز سیستان و بلوچستان به خون گفت: پیش از این هم سیستان و بلوچستان تنها ۶۰ درصد خون خود را تهیه می‌کرد. در این روزها به دلیل سیلاب و به دلیل فصل سرما خون گیری سازمان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دخایر ما تنها تا ۳ روز آینده تامین است و پس از آن امکان نگرانی وجود دارد.

او تصریح کرد: اگر خون‌گیری با این آمار پایین ادامه داشته باشد، مسلما با کمبود منابع خون روبه‌رو خواهیم شد. در این ایام مراجعه افراد برای خون‌دهی یک سوم ایام گذشته شده است. سیستان و بلوچستان همواره مصرف بالای خون دارد و نیاز سازمان انتقال خون استان این است که به اندازه مصرف ۵ روز ذخیره داشته باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: پیش از این ما می‌توانستیم ۶۰ درصد از نیاز به خون خود را تهیه کنیم و باقی نیاز ما را شبکه انتقال خون کشور تامین می‌کرد، اما در شرایط کنونی اهدای خون در کشور کاهش داشته است. مسلما هر استان اول نیاز خود را تهیه می‌کند و مازاد بر نیازش را به شهرهای دیگر صادر می‌کند.

خسروی گفت: ما در این چند روزه هیچ مشکلی نداشتیم. نگرانی ما برای دو یا سه روز آینده است. البته سیلاب مصدومان زیادی نداشته است که نیاز به دریافت خون داشته باشند. ولی صرف عدم مراجعه برای اهدای خون ما را دچار مشکل خواهد کرد. اگر روند کاهش اهدا در چند روز آینده ادامه داشته باشد دچار مشکل می‌شویم. اهدای خون امری داوطلبانه است و نمی‌توان افراد را مجبور به اهدای خون کرد. بر این اساس تنها می‌توانیم از مردم درخواست کنیم که توجه بیشتری به اهدای خون بویژه در این ایام داشته باشند تا بیماران ما دچار مشکل نشوند.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخایر خون امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی

استاندار سیستان و بلوچستان با اهدای لوحی از تلاش‌ها و همکاری‌های ارزشمند مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به‌منظور ساخت و تکمیل شبکه بزرگراهی استان سیستان و بلوچستان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، محمد کرمی همچنین از مهدی سلیمی، معاون فنی و عملیاتی و حسین حاجی‌آبادی، رئیس تأمین و توزیع این منطقه با اهدای لوح‌های جداگانه قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری مطلوب است