Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:07:46 GMT

دو قاچاقچی کالا به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۷۹۰۵

دو قاچاقچی کالا به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: دو قاچاقچی کالا در سنندج به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند.

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دو فرد که مقادیری چای، استکان و پوشاک قاچاق را در یک انبار نگهداری می‌کردند در تعزیرات ‏حکومتی کردستان تعزیر شدند.‏

وی افزود: پس از وصول گزارشی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با هویت‌های نامعلوم در انباری واقع در شهرستان سنندج اقدام به احتکار مواد غذایی و انواع کالای قاچاق می‌کنند با اخذ دستور مقام قضایی از انبار مذکور بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: در جریان این بازدید علاوه بر مقادیری گوشت و مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته مقادیری چای در مارک و برندهای مختلف  به وزن 469 کیلوگرم، 144 عدد استکان، 168 ثوب البسه مردانه خارجی کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: پس از استعلام از گمرک استان کردستان بهای اقلام موصوفه 446 میلیون و 474 هزار و 379 ریال ارزیابی شد.

حسینی بیان داشت: با تشکیل پرونده در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج قاضی پرونده با عنایت به گزارش مرجع انتظامی، عدم ارائه مدارکه مثبته گمرکی برای برخی از اقلام مکشوفه، اقرار متهمین به ارتکاب بزه انتسابی نگهداری کالای قاچاق، عجز از معرفی مالک و اثبات ایادی ماقبل و غیره یکی از متهمین را علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق به پرداخت مبلغ 266 میلیون ریال و فرد دیگر را به پرداخت 14 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی اضافه کرد: متهمین پرونده مذکور علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق در مجموع به پرداخت مبلغ 279 میلیون و 713 هزار و 877 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقلام که دارای مجوزهای قانونی گمرکی بودند ضمن استرداد کالاها قرار منع تعقیب متهمین صادر شد، عنوان کرد: با اعتراض یکی از متهمین رای شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج، پس از بررسی مجدد در شعبه شوم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تائید شد لذا مجازات‌ فوق قطعی و لازم‌الاجراء است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق استان کردستان سنندج جزای نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی گفت: پرونده قاچاق ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و وصول کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان اضافه کرد: همچنین پرونده قاچاق مواد غذایی شامل؛ انواع کنسروجات، نوشیدنی و مواد خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان باغملک رسیدگی شد.


وی گفت: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال محکوم کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی باغملک این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان این استان را به واسطه داشتن مرز‌های خاکی و آبی یکی از گذرگاه‌های قاچاق کالا عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در یزد
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی پوشاک خارجی در ملکان یک میلیارد و ۴۸۲میلیون ریال جریمه شد
  • نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان