Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار، صبح امروز چهارشنبه فرماندار شهرستان دهاقان، بخشدار و مدیریت کمیته امداد شهرستان از کارگاه آموزش گلیم بافی مرکز یادگیری بعثت روستای دزج بازدید کردند.

فرماندار دهاقان در این بازدید با تشکر از از احیاء و حفظ هنرهای فاخر ایلی توسط بانوان هنرمند روستای دزج به ظرفیت ها و قابلیت های موجود درشهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام سعی ما این است که هنر گلیم بافی به عنوان مشخصه و برند شهرستان دهاقان و روستای دزج به کشور معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی قاسمیان با اشاره به ظرفیتهای ویژه این هنر در راستای اشتغالزایی برای جوانان و معرفی صنایع دستی این شهرستان افزود: باید این هنر به عنوان یک فرصت و قابلیت بومی در راستای اشتغالزایی نگاه ویژه شود.

فرماندار دهاقان از تمامی دست اندرکاران به ویژه مدیر مرکز یادگیری محلی روستای دزج تقدیر کرد و گفت: لازم است این رویه در ارتباط با دیگر هنرهای سنتی شهرستان نیز لحاظ شود تا شاهد رشد و شکوفایی شهرستان در زمینه های مختلف باشیم.

گفتنی است گلیم بافی از هنر های بانوان قشقایی و بختیاری روستای دزج است که برای اولین بار توسط مرکز یادگیری محلی بعثت روستای دزج کارگاه آموزشی گلیم بافی از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ با حضور بانوان ایل قشقایی و بختیاری برگزار می شود.

در ادامه تصاویری از این کارگاه را مشاهده می نمایید:

کد خبر 4827050

منبع: مهر

کلیدواژه: گلیم بافی فرش بافی فنی و حرفه ای قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوشهر شهرکرد ایلام تعطیلی مدارس گرگان قزوین مراسم تشییع سیل سیستان و بلوچستان شهادت سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حسین جهش گفت: در آستانه روز جهانی زمین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، محوطه پل خشتی روستای بلودکان این شهرستان را با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، بخشداری اطاقور، منابع طبیعی شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی منطقه از زباله پاکسازی و ۵۰۰ کیلوگرم زباله جمع آوری کردند.

وی با بیان اینکه قدمت این پل تاریخی به دوره صفویه می‌رسد، افزود: این پل در محل پیوستن ۲ رودخانه سیاه رود و زیل بره، در روستای بلور دکان بخش اطاقور شهرستان لنگرود، واقع شده که در سال ۸۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • پرسپولیس برترین برند ورزشی ایران است
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان