Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، تشییع با شکوه سردار سلیمانی و همرزمانش در کشور و حضور گسترده و میلیونی مردم در این مراسم و همچنین سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انتشار گسترده این وقایع در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی عصبانیت شدید دشمنان داخلی و خارجی نظام و مردم را در پی داشت ولی از آنجایی که عظمت حضور ملت در دفاع از آرمان‌ها و شهیدان انقلاب هیچ راهی را برای ابراز اندام آشوبگران باقی نگذاشته بود، سکوت سنگین آنها را برای مدتی شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که در غم از دست دادن سردار سلیمانی لباس سیاه بر تن کرده بودند، مجددا برای از دست دادن تعدادی از هموطنان در حادثه هواپیمایی اوکراین عزادار شدند.

* سوءاستفاده از ماجرای جان‌باختگان حادثه هواپیمایی

در این میان آشوبگران همچنان لب به سکوت بسته بودند و صدایی از آنها در نمی‌آمد، تا اینکه بیانیه ستادکل نیروهای مسلح  و اتفاقات بعد از آن بهانه‌ای شد برای سودجویان تا به واسطه آن و با استفاده از احساسات مردم دست به اقدامات ساختارشکنانه بزنند.

 

فرصت‌طلبان بعد از اینکه مشخص شد اتفاق رخ داده برای هواپیمای اوکراین یک خطای غیرعمدی بوده تمام تلاش خود را کردند تا به بهانه‌های مختلف از موضوع سوءاستفاده کرده و به انقلاب و نظام ضربه بزنند. 

در همین راستا برخی جریانات در بیرون و داخل دانشگاه با انتشار فراخوان‌هایی از دانشجویان و مردم برای حضور در مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه دعوت کردند و بسیاری از مردم و دانشجویان نیز که عزادار از دست دادن هموطنان خود بودند با توجه به این فراخوان‌ها در مقابل دانشگاه‌هایی مانند شریف و امیرکبیر جمع شدند، زمان زیادی از تجمع دانشجویان نمی‌گذشت که برخی عناصر سودجو که از قبل هماهنگ کرده بودند مراسم گرامیداشت یاد شهدای حادثه هواپیمایی را به یک تجمع ساختارشکنانه تبدیل کردند.

 

* حضور سفیر انگلیس در میان آشوبگران!

یکی از اتفاقات عجیب در این تجمعات حضور سفیر انگلیس مقابل دانشگاه امیرکبیر بود که توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد و همین موضوع نشان داد پشت پرده این اتفاقات کشورهایی مانند انگلیس نیز قرار دارند.

با بررسی شعارهای هماهنگی که فرصت‌طلبان در تجمعات غیرقانونی در  دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر، شریف و شهیدبهشتی سر دادند و با توجه به رفتارهایی که آنها در این روزها از خود نشان دادند به وضوح مشخص شد که مطالبات آنها هیچ ربطی به مسئله جان باختگان حادثه هواپیمایی ندارد و این افراد سعی دارند با تحریک دانشجویان و با سوءاستفاده از فضایی که در جامعه ایجاد شده، اهداف و منافع خود را پیگیری کنند.

* انتشار تصاویر جعلی برای برانگیختن احساسات دانشجویان

برخی از کانال‌های مرتبط با آشوبگران در دانشگاه امیرکبیر هم با انتشار برخی تصاویر و ارتباط دادن آن با تجمعات غیرقانونی مدعی شدند که تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای بسیج و دانشجویان انقلابی به شدت آسیب دیده‌اند که بعدا مشخص شد تصاویر منتشر شده جعلی و مرتبط با اخبار دیگری است.

 

 

 یکی از تصاویر که به ادعای فرصت‌طلبان مربوط شکستگی سر و کبودی بازوی دانشجویان بود، در اصل به رضا یزدانی کشتی گیر ایرانی و آسیب‌دیدگی او در مسابقات مربوط می‌شد که قبلا در رسانه‌ها منتشر شده بود.

 

در برخی از دانشگاه‌ها ساختارشکنان با سردادن شعارهایی مانند« اساتید، دانشجو؛ حمایت، حمایت» تلاش داشتند تا اساتید و دانشجویان دیگر را با خود همراه کنند و وقتی با پاسخ منفی اساتید و دانشجویان مواجه شدند با سر دادن شعارهایی توهین‌آمیز واکنش نشان دادند.

البته در این میان دانشجویانی هم بودند که بدون ایجاد درگیری و ناآرامی و تنها با روشن کردن شمع یاد جان باختگان حادثه را گرامی داشتند.

اقدامات صورت گرفته از سوی هنجارشکنان، موجب شد تا بسیاری از دانشجویان به ساختارشکنی‌های صورت گرفته انتقاد کنند. در بسیاری از دانشگاه‌ها نیز در اعتراض به این اقدامات ساختارشکنانه تجمعاتی برگزار شد.

* ایستادگی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در مقابل فرصت طلبان 

سوالی که هم اکنون مطرح است این است که این افراد اگر واقعا قصد عزاداری برای جان باختگان حادثه هواپیمایی با مطالبه‌ای در این باره دارند پس چرا در تجمعات غیرقانونی خود و درست در زمانی که مردم و دانشجویان عزادار اتفاقات رخ داده هستند، دست و صوت می‌زنند و شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند، چرا تصاویر و بنرهای سردار سلیمانی را پاره می‌کنند، چرا برنامه‌هایی که برای گرامیداشت شهدای حادثه هواپیمایی برگزار می شود را برهم می‌زنند و ....

از این سوال‌ها مهمتر اینکه چرا این افراد بعد از اینکه خبر حادثه هواپیما اعلام شد، هیچ اقدامی برای گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه انجام ندادند و تنها زمانی که متوجه شدند این اتفاق یک خطای انسانی و غیرعمدی بوده به یاد جان‌باختگان افتادند؟

ایستادگی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در مقابل فرصت طلبان نشان داد که مشت این افراد و جریانات دیگر برای دانشگاهیان باز شده و این عناصر آشو‌بگر نمی‌توانند با چنین صحنه‌سازی‌هایی دانشجویان را فریب دهند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبدا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه