Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: از ابتدای هفته بسیج امسال ۴۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با موضوع لای‌روبی قنات، انتقال آب کشاورزی و آب شرب، ترمیم و مرمت مساجد، احداث خانه عالم، ساخت واحدهای اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته و درحال اجرا است. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

امید محترمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات جهاد سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: از ابتدای امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات در قالب حمایت از طرح‌های اشتغالزایی در سطح استان با ارایه دوره‌های آموزشی پرداخت شده که 350 فرصت شغلی به دنبال آن ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از ظرفیت‌های موجود در مناطق محروم و روستاها 450 صندوق قرض‌الحسنه با مشارکت 4 تسهیل‌گر به منظور اشتغالزایی، توسط بسیج سازندگی استان مرکزی ایجاد شده است.

شناسایی 310 جغرافیای هدف در مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: 310 جغرافیای هدف در مناطق محروم استان در بحث درمان شناسایی کرده‌ایم که توسط 25 گروه جهادی پزشکی به صورت مستمر از خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی در قالب بسیج جامعه پزشکی برخوردار می‌شوند.

هرمزگان| 58 دهستان تحت پوشش قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قرار می‌گیرند

یاسوج| 6 پروژه محرومیت زدایی در دهستان محروم زیلایی افتتاح شد

1200 طرح زود بازده محرومیت زدایی در استان البرز اجرایی می‌شود + فیلم

محترمی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 هزار جهادگر در قالب 70 هزار نفر روز و در قالب 370 گروه جهادی در مناطق محروم استان و مناطق سیل‌زده کشور خدمات عمرانی، پزشکی و آموزشی ارایه داده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته بسیج امسال 400 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با موضوع لای‌روبی قنات، انتقال آب کشاورزی و آب شرب، ترمیم و مرمت مساجد، احداث خانه عالم، ساخت واحدهای اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته و درحال اجرا است.

اهدای 1000 سری جهیزیه تا پایان امسال

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال اهدای یک‌هزار سری جهیزیه در سطح استان مرکزی برای زوج‌هایی که امکان ازدواج ندارند، پیش‌بینی شده که تاکنون 700 سری اهدا شده و تلاش داریم که تا پایان سال یه یک هزار سری برسد.

توزیع 6500 بسته لوازم‌التحریر

محترمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 500 بسته لوازم تحریر توزیع شده که این آمار تا پایان سال به 7 هزار و 500 بسته می‌رسد.

110 واحد مسکونی احداث و به سیل‌زدگان استان تحویل شد

وی تصریح کرد: احداث 290 واحد مسکونی سیل‌زده در سطح استان مرکزی توسط بسیج سازندگی برنامه‌ریزی شده که تا کنون 110 واحد افتتاح و دراختیار خانواده‌ها قرار گرفته و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی 85 درصد درحال ساخت هستند.

انتهای پیام/712/ ت

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

نخستین جلسه هیئت‌ رئیسه قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع) در سال ۱۴۰۳ به میزبانی فرمانداری شیراز برگزار و در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت سند محرومیت‌زدایی بر همگرایی و اهتمام برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار تأکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نخستین جلسه هیئت‌رئیسه قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع) در سال 1403 به میزبانی فرمانداری شیراز برگزار و در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت سند محرومیت‌زدایی بر همگرایی و اهتمام برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار تأکید شد.

فرماندار شیراز در این جلسه که راهبرد محرومیت‌زدایی از سطح این شهرستان را مورد بررسی قرار می‌داد، گفت: باید برای رفع محرومیت از محلات این شهرستان اهتمام شود، ضمن اینکه مطابق سند تکلیف هر دستگاه مشخص باشد.

لطف‌الله شیبانی که به‌عنوان رئیس قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع) شیراز سخن می‌گفت، بر نقش هر دستگاه در رفع محرومیت تأکید و بیان کرد: رویکرد محرومیت‌زدایی باید اساس کار دستگاه‌ها باشد و این مهم در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات هر دستگاه در این سند باید مشخص باشد، گفت: محرومیت‌زدایی فقط وظیفه شهرداری نیست و همه دستگاه‌ها باید ورود کنند.

سید ابراهیم حسینی بر اساس اختیارات قانونی شورا خواستار پای‌کار آمدن همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر محرومیت‌زدایی شد.

شهردار شیراز نیز که در این جلسه از اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری بر رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار سخن می‌گفت، به اختصاص 3 درصد از بودجه سالانه عمرانی در این راستا اشاره و بیان کرد: باید سند محرومیت‌زدایی 40 محله به‌عنوان سند هدف برای دیگر محلات کم‌برخوردار قرار گیرد. 

محمدحسن اسدی که همگرایی و اهتمام همه دستگاه‌ها در رفع محرومیت را مورد تأکید قرار می‌داد، بر همگرایی و استفاده از همه منابع برای انجام این مهم تاکید کرد.

 وی همچنین سال 1403 را با توجه به همدلی و همکاری بین مسؤولین سالی طلایی برای خدمت‌رسانی و به‌ویژه محرومیت‌زدایی دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین از اختصاص اعتبار 600 میلیارد تومانی در بودجه سال جاری برای محرومیت‌زدایی که معادل یک‌سوم بودجه امسال شهرداری شیراز خبر داد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمدبن موسی (ع) نیز که از تلاش برای رفع محرومیت از چهره نقاط کم‌برخوردار شهرستان شیراز سخن می‌گفت، بر سیاست‌گذاری و تهیه شناسنامه برای پروژه‌ها و محلات و فعالیت همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

مجید علی‌پور که به‌عنوان دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل‌بیت (ع) سخن می‌گفت، عنوان کرد: در این جلسه هیئت‌رئیسه باید سیاست‌های کلیدی مشخص و سند تدوین شود. باید بر مبنای این سند نیاز‌ها احصا و عزمی جدی در این راستا شکل گیرد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) همچنین گفت: محرومیت‌زدایی در دوره فعلی شورای شهر به ادبیاتی رایج تبدیل‌شده و قابل‌تقدیر است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر انجام وظایف هر دستگاه و همچنین تعیین اعتبارات آنها تأکید کرد.

سیده مریم حسینی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در 152 محله تصریح کرد: اقدامات ارزنده‌ای در سطح محلات کم برخوردار در مناطق مختلف روی‌داده است که باید در این گام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی نیز با همگرایی پای‌کار آیند.

محمدعلی راضی؛ معاون شهردار شیراز نیز در این جلسه به تشریح سند 152 محله در دو مرحله 40 و 112 محله و همچنین وظایف 18 دستگاه در قرارگاه پرداخت.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز
  • اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود