Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان پیش از ظهر امروز ۲۶ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش نگاه ملی و تحول منطقه‌ای را شعار هفته شورا‌های آموزش و پروش اعلام کرد و گفت: در سال‌های اخیر تحولات خوبی در ورود خیرین به حوزه آموزش و پرورش شاهد بودیم به‌طوری که ۲۰۰ کلاس درس در دی‌ماه امسال توسط خیرین در استان کرمان کلنگ‌زنی شده همچنین در هفته گذشته عملیات احداث ۹۲ کلاس درس توسط بخش دولتی با نام شهدای مقاومت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او لزوم توسعه کشور را در گرو توسعه آموزش و پرورش دانست و افزود: توسعه پایدار در گرو توسعه انسانی است و جامعه‌ای که می‌خواهد در مسایل اقتصادی، فرهنگی، علمی وغیره مانور بدهد مستلزم تربیت دانش‌آموزان خلاق و پویاست و مدرسه‌ها باید با نشاط، خلاق و پویا زمینه‌ساز این مهم باشند.

اسکندری نسب مدرسه محوری را یکی از راهکار‌های پویایی مدارس برشمرد و اظهار داشت: آمادگی داریم فضای مدارس را به سمت فضای تربیتی، ورزشی، فراگیری احکام شهری و ... برای تمامی اقشار جامعه سوق دهیم تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های دیگر جایگاه مدرسه را به صورتی تعریف کرده که این مهم را دنبال کنند.

او با تاکید بر اینکه آموزش و پروش نیازمند همکاری همه نهادهاست، تصریح کرد: معتقدیم اگر توجه ویژه‌ای به آموزش و پروش داشته باشیم قطعا آینده نظام و جامعه را تضمین خواهیم کرد.

اسکندری‌نسب با اشاره به قانون تبدیل به احسنت کردن فضا‌های آموزش و پرورش به کاربری تجاری و با اعلام این خبر که طی امسال۳۱۰ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش فعال شده است، بیان داشت: حدود ۵ کیلومتر از فضا‌های آموزشی آموزش و پروش در استان کرمان بَر تجاری دارند که می‌تواند نجات دهنده سیستم آموزش و پرورش در استان کرمان باشند که می‌توانیم با مشارکت دیگران از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تعامل فرمانداران با آموزش و پرورش سخن به میان آورد و بیان کرد: برخی از فرمانداران منابع پایدار برای آموزش و پرورش تامین کرده‌اند.

او ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای مشارکت خیرین در کشور تخصیص داده شده به‌طوری‌که اگر خیری ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت را متقبل شود، مابقی آن توسط دولت پرداخت خواهد شد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در شهر کرمان فضا‌های زیادی در حال ساخت است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند تا سرانه آموزشی استان ارتقا یابد، اظهار کرد: هزار و ۱۷۰ کلاس در سطح استان کرمان بالای ۳۵ دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند که مرکز استان در صدر آن‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای‌که در شهر کرمان از هم اکنون مردم نگران ثبت‌نام فرزندانشان برای مهرماه سال‌آینده هستند و باید این دغدغه در شهر کرمان رفع شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این آزمون تنها در پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود و پایه‌های دوازدهم آزمون شبه نهایی ندارند.
عباس سلطانی افزود: آزمون شبه نهایی باهدف آمادگی دانش‌آموزان با آزمون‌های شبه نهایی و فرایند برگزاری این آزمون‌های اجرایی می‌شود.


وی گفت: طراحی سؤالات از طریق مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش صورت‌گرفته و دبیرخانه‌های دروس مختلف در استان‌ها طراحی را عهده‌دار هستند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: ثبت‌نام برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه از روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه و به مدت ۱۰ روز فعال است و داوطلبین می‌توانند از طریق سامانه my,medu,ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • امروز مردم دنیا از اقدام ایران در حمله به رژیم صهیونیستی رضایت دارند
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود