Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@10:00:15 GMT

خروج نیرو‌های آمریکا از رزمایش زمستانی اروپا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۸۴۶۸

خروج نیرو‌های آمریکا از رزمایش زمستانی اروپا

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های نروژی گزارش دادند که آمریکا ۳۰۰۰ سرباز خود را از رزمایش زمستانی که قرار بود از ۲ تا ۱۸ مارس در نروژ برگزار شود، خارج کرده است.

اسپوتنیک در ادامه نوشت: ایوار مون، سخنگوی مطبوعاتی ستاد عملیاتی نیرو‌های مسلح نروژ، تمایلی به ارائه جزئیات زیادی درباره اینکه چه بخش‌هایی را آمریکا از تمرین نظامی دو سالانه بین‌المللی که از ۲۰۰۶ مرتبا برگزار شده است خارج می‌کند نداشت، اما گفت این تصمیم واشنگتن تحت تاثیر اوضاع وخیم خاورمیانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش نروژ اعلام کرده است با خروج آمریکا از این رزمایش زمستانی تعداد سربازان شرکت‌کننده به ۱۶ هزار نفر کاهش می‌یابد که برابر با متوسط تعداد شرکت‌کنندگان در این مانور در چند سال اخیر بوده است. مقامات نظامی نروژ گفتند همانطور که پیش‌بینی شده است رفتن آمریکا تاثیری بر روند اجرای این رزمایش نخواهد گذاشت.

مون با تاکید بر این که تعدا شرکت کنندگان ممکن است کاهش و یا افزایش یابد در این خصوص به روزنامه نظامی «فورسوارتس فورم» گفت «کنفرانسی که برنامه‌ریزی شده است هفته آینده برگزار می‌شود. آنجا بحث خواهیم کرد که در نتیجه کاهش مشارکت آمریکا ما باید چه هماهنگی‌ها و تعدیلاتی را انجام دهیم.» بنا به گفته او، این تمرین در شمال نروژ انجام می‌شود، اما بخش اصلی آن در منطقه ترومس متمرکز خواهد بود و علاوه بر نیرو‌های نروژی، سربازانی از انگلیس، هلند، آلمان، فرانسه، بلژیک، دانمارک، لتونی، فنلاند و سوئد نیز در آن شرکت خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رزمایش زمستانی اروپا آمریکا مکانیسم ماشه رابرت مک ایر رخشان بنی اعتماد تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی محمد صادق کوشکی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی بزرگ رژیم صهیونیستی در مواجه با مقاومت فلسطین در سال ۱۴۰۲

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس حوزه غرب آسیا در گفتگو با جام جم آنلاین ضمن تشریح مواجه ارتش صهیونیستی با مردم غزه و نیرو‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در سالی که گذشت درباره دلایل اقدام نیرو‌های مقاومت برای انجام عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: حداقل در دوسال گذشته جنایات که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام داد بی سابقه بود و بویژه یک سال قبل از عملیات مقاومت، رژیم اشغالگر قدس بجز جنایاتی که علیه مردم غزه انجام داد از خطوط قرمز معنوی هم عبور کرد و موضوع تخریب مسجدالاقصی و جلوگیری از حضور مسلمانان در این مکان مقدس، ممانعت در برگزاری نماز جماعت، پاره کردن قرآن ها، توهین عملی از سوی نیرو‌های نظامی رژیم نسبت به مسلمین، حضور بانوان یهودی در این مسجد و برگزاری کلاس‌های آموزش تلمود در این مکان شریف و ده‌ها اقدام که در چارچوب اعتقادات مسلمانان نبود در این ایام انجام شد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر در طول دو دهه گذشته تا کنون جنایتی رسمی از جانب کشور‌های اسلامی خواسته و ناخواسته علیه مردم فلسطین صورت گرفت و آن هم فراموشی نهضت آزادیبخش فلسطین بود. متاسفانه شرایط فلسطینی‌ها با توجه به نوع نگاه سران وابسته این کشور‌ها تیره و تار بود؛ بنابراین فلسطینی‌ها باید برای حفظ موقعیت و خاک و آرمان خود باید کاری را انجام می‌دادند. از این رو، یک تصمیم جانانه و بزرگی را اتخاذ کردند که آن هم انجام عملیات طوفان الاقصی بود.

صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که آیا مقاومت می‌دانست که دست به چه کار بزرگی می‌زدند و چه اتفاقاتی در آینده از سوی رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد خاطرنشان کرد: مقاومت می‌دانست که باید هزینه‌های سنگینی بواسطه انجام این عملیات باید بدهد و در طول بیش از پنچ ماهه گذشته صبر وتحمل مردم غزه بخوبی نشان داد که این عملیات بدون توجه به شرایط روحی واعتقادی مردم این خطه نبود و کاملا با آگاهی کامل صورت گرفت. یعنی هم می‌دانستند که بسختی با آن‌ها برخورد خواهد شد و هم خود را برای مواجه سخت با رژیم صهیونیستی آماده کرده بودند.

این کارشناس حوزه غرب آسیا درباره پیامد‌های این اقدام مقاومت برای رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این عملیات که بسیار پیچیده بود در روز مشخص انجام شد و به دو پایه اصلی امنیتی و نظامی رژیم ضربات ترمیم ناپذیری را زد و به تبع آن مشکلات فراوانی را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برای رژیم صهیونیستی ببار آورد. این عملیات چنان هیمنه اطلاعاتی وامنیتی رژیم اشغالگر را لرزاند که دیگر در این حوزه‌ها نمی‌تواند ادعایی داشته باشد. همچنین در بعد نظامی هم باید توجه داشت که رژیم اشغالگر قدس، نیرو‌های زبده خود را در قالب ۲۲ پایگاه در طوق غزه مستقر کرده بود که با اشراف اطلاعاتی مقاومت فلسطین و عملیات نظامی که صورت گرفت در درگیری‌هایی که با سرعت و دقت انجام شد رزمندگان مقاومت این پایگاه‌ها را خلع سلاح کردند و به داخل سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند. بگونه‌ای که برابر با اعتراف مقامات رژیم صهیونیستی، نیرو‌های مقاومت تا عمق سی کیلومتری سرزمین‌های اشغالی حضور پیدا کردند و حتی فرمانده و جانشین نیرو‌های صهیونیستی مستقر دراین پایگاه‌ها را به اسارت درآوردند.

صدرالحسینی درباره نوع مواجه رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی توضیح داد: این مواجه چند مرحله دارد. در وهله اول یک ابهام و سردرگمی قابل توجه برای ارتش این رژیم بوجود آمد و سنتکام قبل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام آماده باش کرد و با توجه اتفاقی که افتاده بود و فرماندهان باتجربه آمریکا که در جریان مقابله با داعش نیز حضور داشتند بلافاصله به عنوان مستشاران نظامی به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند و نیرو‌های صهیونیستی تحت اشراف فرماندهان آمریکایی تلاش کردند که ستاد فرماندهی ارتش رژیم را ساماندهی کنند. در نخستین گام ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به مشورت‌های آمریکایی‌ها در پی آن بود تا در دو بعد رسانه‌ای و نظامی موضوع عملیات طوفان الاقصی را اقدامی کاملا غیر انسانی مطرح کند و تلاش کردند تا با صحنه سازی، صهیونیست‌هایی شهرک نشینی را که در مرز‌های غزه در حال جشن گرفتن بودند به عنوان قربانیان این عملیات معرفی کنند و با سناریو سازی، شکست اطلاعاتی خود را با طرح موضوعات حقوق بشری توجیه کنند و اذهان را به سمت موضوعات عاطفی وانسانی هدایت کنند. اما با عنایت به اسناد و تصاویری که از سوی رسانه‌های مقاومت به سراسر دنیا مخابره شد این سناریو ناکام ماند. بعد از شکست در این مرحله، رژیم با حمایت نیرو‌های غربی حامی خود سخت‌ترین عملیات نظامی علیه جغرافیای غزه آغاز کرد.

این کارشناس مسائل فلسطین اضافه کرد: در مرحله بعد با سفر برخی از مقامات کشور‌های غربی مثل بایدن، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیران انگلیس و آلمان به تل آویو، چراغ سبز عملیات نظامی علیه مردم غزه روشن شد و سخت‌ترین عملیات هوایی با در اختیار گذاشتن هواپیمایی‌های فوق مدرن از سوی ایالات متحده صورت گرفت. باید توجه داشته باشیم که میزان بمبی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه ریخت سه برابر بالاتر از بمبی که سر مردم هیروشیما فرود آمد.

صدرالحسنیی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی بعد از پایان ماه اول صورت گرفت که رژیم اشغالگر قدس هجوم نظامی خود را در مناطقی از غزه آغاز کرد که البته تنها ارتش صهیونیستی توانست وارد برخی از خیابان‌های اصلی این شهر شوند و تلفات بسیار سنگینی را متحمل شدند. اما با توجه به شعار‌هایی که قبلا رژیم صهیونیستی درباره نابودی حماس و آزادی اسرا داده بود و چیره شدن بر جغرافیای غزه مطرح کرده بود و اگرچه با بمباران و بمب گذاری‌ها و هدف قراردادن مناطق مسکونی و بیمارستانی تخریب بالایی را در غزه انجام دهد، اما با توجه به هزینه‌های سنگینی که رژیم صهیونیستی در قبال آن متحمل شده بود نتوانست حتی به بخش کوچکی از اهداف اعلام شده اش برسد.

دیگر خبرها

  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • ممنوع‌الخروجی ۱۶۰۰ انگلیسی در زمان یورو ۲۰۲۴!
  • ناکامی بزرگ رژیم صهیونیستی در مواجه با مقاومت فلسطین در سال ۱۴۰۲
  • حالت سکون در چرخه حیوانات شبیه خواب است
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود