Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: نگرانی های آبان ماه با انتقام سخت ایران از آمریکا به امید تبدیل شد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین گرامیداشت سومین سالگرد رحلت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی که امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امسال سومین سالگرد رحلت هاشمی رفسنجانی با شرایط دشوار و غم‌باری در کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دی ماه امسال برای همه ایرانیان تا به امروز غم، نگرانی، دلهره و شنیدن خبرهای غیرمنتظره و هراس از آینده بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در ۱۳ دی خبر شهادت فرماندهی نام‌آور، فروتن، صادق، شجاع و استراتژی حاج قاسم سلیمانی که به حق سردار ملی و سرباز اسلام است، شنیده شدد ضمن اینکه ما در ۱۷ دی خبر جان باختن ۶۹ ایرانی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان را داشتیم.

**سقوط هواپیمای اوکراینی داغ بزرگی بر دل ایرانیان گذاشت

جهانگیری گفت: خبر شوک‌آور سقوط هواپیمای اوکراینی و داغ بزرگی که بر دل ایرانیان در ۱۸ دی گذاشت هم بسیار ناگوار بود. ضمن اینکه ما در ۱۹ دی هم حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه را داشتیم؛ در این میان صحنه‌های باشکوهی هم در مراسم وداع مردم فهیم ایران و بدرقه پیکر پاک شهدای مقاومت داشتیم که در اهواز، مشهد، تهران، کرمان و دیگر نقاط خلق حماسه‌ای بزرگ در دوران کردند که دوست و دشمن را شگفت‌زده کرد و بسیار به یادماندنی است.

وی گفت: برآورد انتظار و خواست ملت ایران و مقام معظم رهبری از جنایتکار دوران با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد هم اتفاق شیرینی را به یادگار گذاشت. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: قبل از دی ماه سال جاری، در آبان ماه مردم دچار نگرانی شده بودند اما با وحدت و همبستگی، اعتماد و امید ایجاد شده سرمایه اجتماعی تولید شد.

جهانگیری گفت: سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کرده بود ولی افسوس که شوک جان باختن نخبگان علمی و دانش در اثر خطای محاسباتی و غلبه شرایط جنگی بر مدیریت امور و پنهان نگه داشتن آن برای چند روز موجب غفلت شد.

وی تصریح کرد: وقتی با خانواده‌های داغدار جانباختگان سقوط هواپیما صحبت کرده و درباره سرمایه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنیم داغ‌ها صد برابر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید به این خانواده‌ها حق داد که گلایه و نقد کرده و اعتراض کنند؛ انصاف آن است که در مدیریت بحران بپذیریم اشتباهات و خطاهای بزرگی رخ داده و باید زمینه‌ها و شرایط و پیامدهای آن را به درستی شناخته و با سرعت و قاطعیت به آن رسیدگی کرده و هزینه‌های آن پرداخته شود.

جهانگیری گفت: مدیریت بحران‌ها و تجربه موفق عبور از بحران‌ها در آیت الله هاشمی رفسنجانی و در تعدادی از مدیران جمهوری اسلامی وجود دارد و لازم است به بازخوانی این میراث و نقش بزرگ او پرداخته شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هاشمی مبارزی توسعه‌گرا و آینده‌نگر بود در همه عرصه‌هایی که برای خدمت فرصت پیدا می‌کرد خوش درخشیده و برای عبور از بحران‌ها میراثی درخشان از خود به جای گذاشت.

وی گفت: آیت الله هاشمی علیرغم جفاها و بی‌مهری‌هایی که دید اما در قبال مردم احساس مسؤولیت زیادی می‌کرد و برای آن انعطاف داشت ضمن اینکه برای پیشبرد منافع مردم و جمهوری اسلامی تا آخر عمرش نشان داد که یک روحانی خستگی‌ناپذیر بوده و استقلال کشور را برای سازندگی ضروری می‌دانست. 

جهانگیری افزود: هاشمی می‌خواست عقب‌ماندگی تاریخ ایران را با فرهنگ کار، تلاش و تولید ارتقا دهد؛ او سال‌ها در خطبه‌های نماز جمعه به تشریح اقدامات و رویکرد خود می‌پرداخت.

معاون اول رئیس جمهور  تصریح کرد: هاشمی در بخش آموزش، اقتصادی، زیربناها، بنادر و اتوبان‌ها و سدها اقدامات بزرگی کرد به طوری که اگر سدهای چرخه و دز نبودند سیل سال جاری شرایط را به مراتب بدتر می‌کرد چرا که در یک ثانیه فقط ۸ هزار مترمکعب آب از دریچه این سدها خارج می‌شد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی جهانگیری سردار حاج قاسم سلیمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی هواپیمای اوکراینی تهران مقام معظم رهبری همبستگی اهواز کرمان آمریکا ایران انتقام سخت حمله موشکی ترور فرودگاه بغداد سقوط هواپیمای اوکراینی سانحه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: پروژه مجموعه ایثار از مصوبات سفر رئیس جمهور است که باید اعتبارات استانی و اعتبارات بنیاد شهید از مرکز به این پروژه تخصیص یابد.

وی افزود: فاز نخست این طرح راه اندازی شده و فاز دوم و سوم آن در دست اجراست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید خاطر نشان کرد: در پروژه ایثار، ۵۳ میلیارد ریال توسط استان تامین می‌شود و ۶۷ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد تخصیص می‌یابد و مجموعا ۱۲ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بر مشارکت موثر مردم در برنامه‌های امور ایثارگران تاکید کرد و ابراز داشت: تا جایی که ممکن است باید حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بنیاد پررنگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: بکارگیری ظرفیت‌های مردمی در برپایی کنگره‌ها و یادواره ها، موجب افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها شده است.

معاون رئیس جمهور بر لزوم معرفی شهدای شاخص استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این شهدا باید به شکل شایسته معرفی شوند تا در تاریخ ملت ایران نامشان به یادگار گذاشته شود.

وی با تقدیر از فداکاری و پایمردی بوشهری‌ها در طول تاریخ در برابر استکبارگران گفت: به لحاظ غیرت و همیت و ایستادگی در برابر متجاوزین، مردم بوشهر زبانزد هستند و نماد ایرانی واقعی هستند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: برخی‌ها دنبال ساخت روایت جعلی برای اسطوره‌سازی هستند ولی در بوشهر، مردان بزرگی بوده اند که باید به شایستگی معرفی شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید به اهمیت اشتغال فرزندان شهدا اشاره کرد و یادآور شد: تعداد فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در کشور ۲۴ هزار نفر هستند که در آزمون‌های استخدامی امسال، ۳۲ هزار سهمیه برای این عزیزان در نظر گرفته شده است که با این وضعیت، امسال همه عزیزان می‌توانند شاغل شوند.

وی از افزایش چند برابری مستمری والدین شهدا خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از والدین شهدا از خدمات متنوع بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله مستمری بهره‌مند هستند که امیدوارم کیفیت خدمات رسانی به این عزیزان ارتقا یابد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مستمری والدین شهدا از ۳۵ میلیون ریال در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران