Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:53:12 GMT

بلند مرتبه‌سازی در استان سمنان رونق می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۸۵۹۸

بلند مرتبه‌سازی در استان سمنان رونق می‌گیرد

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به برخی تغییرات قانونی در حوزه شهرسازی پیش‌بینی کرد: بلند مرتبه‌سازی در استان سمنان بیش از پیش رونق بگیرد.

منوچهر فخری در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای شاهرود و مجن که در فرمانداری شهرستان شاهرود برگزار شد اظهار کرد: بر اساس ابلاغ دستورالعمل شورای عالی شهرسازی، بلند مرتبه‌سازی در این استان رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات این کمیسیون افزود: نشست‌های کمیسیون ماده پنج بر اساس مقررات باید در محل ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شود ، اما با عنایت به تفکیک اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و بنا بر تعهد اخلاقی و به احترام مردم خوب شهرستان شاهرود و میامی، این جلسات در محل فرمانداری شاهرود برگزار می‌شود.‌

فخری با تشکر از تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران ارشد شهرستان شاهرود در ایجاد همدلی و وفاق میان اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان، بر لزوم استمرار تحکیم این گونه اقدامات و همکاری و تعامل بیش از پیش میان مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین با اشاره به دستور العمل شورای عالی شهر سازی کشور در محدود سازی بلند مرتبه سازی در شهرهای زیر 200هزار نفر جمعیت، از انجام رایزنی با مسئولان این شورا خبر داد و گفت: با توجه به گفتگوهای انجام شده و جلب نظر موافق مسئولان شورای عالی شهرسازی و ابلاغ دستورالعمل مربوطه، لازم است تا سرمایه گذاران علاقمند به بلند مرتبه سازی و ساخت مجموعه های بالای ۷ تا ۸ طبقه جهت کسب تاییدیه و مجوز ساخت به این شورا معرفی گردند.‌

فخری تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج ، رعایت اصول و مقررات شهرسازی و همچنین انتفاع تمام مردم از منافع حاصل از نتایج و مصوبات این‌گونه نشست‌هاست.‌

وی با اشاره به مصوبات نشست امروز این کمیسیون گفت:  در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای شاهرود و مجن، بیست و یک درخواست از شهرداری شاهرود و یک درخواست از شهرداری مجن با موضوعات تغییر و تعیین کاربری، مجوز ساخت و ادغام پلاک‌های ثبتی بررسی و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بلند مرتبه سازی استان سمنان شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد