Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: در حالی که بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در گلستان تولید می‎شود اما استان از لحاظ درآمد در رتبه‎های آخر قرار دارد و این درآمد کم ناشی از فقدان صنایع تبدیلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس صبح امروز در سی‎وچهارمین دوره انتخاب و نمونه‎های بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: با وجود تحریم، تهدید و مشکلات اعتباری در دولت نه تنها بخش کشاورزی بلکه بسیاری از بخش‎ها در سال‎های اخیر اقدامات مؤثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش گاز تولید گاز در سال 1392، 450 میلیون مترمکعب بود و امسال به 990 میلیون مترمکعب رسیده و با رشد دو برابری همراه بوده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریباً گاز تمام کارخانه‎های تولید سیمان و نیروگاه‎های برق در کشور قطع شده است، متأسفانه به راحتی انرژی اتلاف می‎شود و این مهم در تمام بخش‎ها اعم از مصارف خانگی و اداری دیده می‎شود.

* بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در گلستان

حق‎شناس با بیان اینکه در قطعی گاز اولویت با کارگاه‌های اقتصادی است، ابراز کرد: متأسفانه 29 کارخانه آجر در استان گلستان بر اثر قطعی گاز تعطیل شده و نزدیک به 3 هزار نفر بیکار شدند.

وی به اتلاف 30 درصدی محصولات کشاورزی در استان گلستان خبر داد و گفت: استان گلستان همانند سطح ملی گرفتار خام‎فروشی است و بخش ناچیزی از تولیدات کشاورزی فرآوری می‎شود.

استاندار گلستان تأکید کرد: استان گلستان از لحاظ تولید رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده و بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‎شود اما از لحاظ درآمد در رتبه‎های آخر قرار دارد و این درآمد کم ناشی از فقدان صنایع تبدیلی است.

انتهای پیام/83018/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار گلستان هادی حق شناس محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی قطعی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟

سخنگوی دولت درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

کد خبر 747207

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • فیلم| تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • فیلم/ تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • ببینید | تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • اطلاعیه قطعی برق در روز جمعه
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مجلس به موضوع قطعی برق چاه‌های کشاورزی ورود کند
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان