Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام مدعی اعزام شمار نامشخصی از نیروهای تیپ هوابرد آمریکا به سفارت این کشور در بغداد و جایگزین شدن با تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در این مکان شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی سنتکام چهارشنبه‌شب به وقت تهران از جایگزین شدن بخشی از نیروهای تیپ ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا در کویت با تفنگداران دریایی این کشور مستقر در سفارت ایالات متحده در عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «استرایپس» به گفته سخنگوی سنتکام این نیروها که همراه با شدت گرفتن اوضاع در خاورمیانه به سرعت وارد منطقه شدند، بزودی در سفارت آمریکا در بغداد مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ پدر نظامی آمریکایی: یک هفته است از وضعیت پسرم در عین الاسد بی‌خبرم دموکراسی به سبک آمریکا! فشار آمریکا برای عدم‌اخراج از عراق و تلاش امارات برای تجزیه آن

نیروهای تیپ ۸۲ هوابرد آمریکا قرار است جایگزین ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا مستقر در سفارت این کشور در بغداد شوند.

سخنگوی سنتکام به دلایل امنیتی به زمان اعزام این نیروها به بغداد و تعداد آن‌ها اشاره‌ای نکرد. گفته می‌شود حضور این نیروها برای تقویت تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد است. به گفته مقامات پنتاگون، بقیه  نیروهای تیپ هوابرد آمریکا در کویت باقی خواهند ماند.

معترضان عراقی چندی قبل در واکنش به حمله هوایی آمریکا به نیروهای سازمان الحشد الشعبی، برابر این سفارت تظاهرات کردند و برخی از ورودی‌های آن را به آتش کشیدند.

معترضان عراقی بعد از درخواست دولت عراق اطراف سفارت ۴۲ هکتاری آمریکا را ترک کردند و در آن سوی رودخانه دجله مستقر شدند.

تنش بین ایران و آمریکا در هفته‌ گذشته به دنبال حمله تروریستی آمریکا به خودروی حامل سپهبد قاسم سلیمانی و شهادت وی و برخی دیگر و متعاقب  آن ضربه موشکی ایران به پایگاه نظامی «عین الاسد»  محل استقرار نیروهای ایالات متحده به اوج خود رسید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی خاورمیانه پنتاگون عین الاسد بغداد عراق سفارت آمریکا دولت عراق آمریکا سنتکام نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

کد خبر 6079727

دیگر خبرها

  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • فرمانده سابق سنتکام: در برابر ایران آسیب‌پذیر هستیم
  • فیلم/شادی مردم عراق در سفارت ایران در بغداد