Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه روزنامه الوطن سوریه، توافق آتش بس در شمال سوریه از جمله استان ادلب که چندی قبل میان ترکیه و روسیه به امضا رسید با اقدامات گروه های تروریستی از جمله تحریر الشام (النصره سابق) نقض و دوام چندانی نیافت و تروریست ها در سه روز گذشته محل تجمع نیروهای ارتش سوریه در جنوب و شرق ادلب را مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه های تروریستی همچنین گذرگاه های انسانی در «الهبیط» و «ابوالضهور» در جنوب و شرق ادلب را که برای خروج غیرنظامیان از منطقه اختصاص داده شده است مورد اصابت راکت قرار دادند و مجموع این اتفاقات ارتش سوریه را واداشت تا در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی تروریست ها از خود واکنش نشان دهد.

الوطن همچنین به نقل از منابع محلی افزود که جنگنده های روسیه و سوریه روز گذشته (چهارشنبه) پایگاه های گروه تروریستی النصره را در حومه شهر ادلب و جاده حماه- حلب مورد هدف قرار دادند.

 سفارت آمریکا در دمشق نیز با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی فیسبوک، روسیه و سوریه را به نقض توافق آتش بس و کشتار غیرنظامیان متهم و دولت دمشق و حامیان آن را به اعمال تحریم های سخت سیاسی و اقتصادی تهدید کرد.

استان ادلب که هم اکنون مرکز تجمع تروریست های تحریر الشام (النصره) به شمار می رود، آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه است که به گفته کارشناسان، آزادسازی این استان و بخش هایی از غرب حلب و شرق لاذقیه به پایان تروریسم در سوریه منجر خواهد شد.

ارتش سوریه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق جنوب شرق استان ادلب آغاز کرد و در این مدت توانست ده‌ها منطقه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند، اما ۱۹ دی ماه و با اجرایی شدن توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه در این منطقه، عملیات یادشده متوقف شد.

اما دو روز پس از آن برخی رسانه ها گزارش دادند که در پی حمله گسترده تروریست ها به استان حلب این توافق آتش بس نقض شده است.

برچسب‌ها ادلب تروریسم سوریه ارتش سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادلب تروریسم سوریه ارتش سوریه ادلب تروریسم سوریه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

 

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرقت بیش از ۲۳۳ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • سرقت ۲۵۰ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است