Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@01:30:28 GMT

ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۲۸۷

ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا

شهردار شهرضا با اشاره به ضرورت ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا گفت: مقوله مهم گردشگری پایدار برای توسعه اقتصاد شهری باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و در این زمینه رویداد محوری برای توسعه گردشگری پایدار در برنامه کاری شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد، اظهار کرد: توسعه گردشگری پایدار در دستور کار شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا گفت: مقوله مهم گردشگری پایدار برای توسعه اقتصاد شهری باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و در این زمینه رویداد محوری برای توسعه گردشگری پایدار در برنامه کاری شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

شهردار شهرضا گردشگری را یکی از شاخص‌های مهم توسعه و عمران شهری دانست و افزود: برای تحقق گردشگری شهری باید هم زمان با رشد مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهری، تسهیلات و تجهیزات گردشگری نیز به تناسب گردشگران فراهم شود.

قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرضا در زمینه اقتصادی، مذهبی و تاریخی، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند در آمد خوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد، بر این اساس چند خانه قدیمی در شهرضا توسط شهرداری خریداری شده که هدف ما احیای خانه های قدیمی است.

وی با اشاره به مرمت و احیا این بناها تاکید کرد: ایجاد خانه خلاق، بوم گردی، موزه تاریخی و مردم شناسی و نمایشگاه صنایع دستی از اهداف دیگر این طرح است.

شهردار شهرضا صنعت گردشگری را بهترین مسیر توسعه پایدار دانست و افزود: با هزینه های کم اقتصادی و اجتماعی می تواند توسعه را در شهرضا رقم زد.

منبع: مهر

کد خبر 406056

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهردار شهرضا شهرداری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری فرهنگ شهروندی جاذبه های گردشگری گردشگری شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، در نشست کارگروه گردشگری شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گزارش نهایی طرح پژوهشی با عنوان ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب توسط مجری طرح از اعضاء هیات علمی دانشگاه یزد، ارائه شد. 
 
در این نشست گزارش نهایی طرح تحقیقاتی "ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب" توسط مجری طرح ارائه گردید و ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های پیشنهادی توسط مجری طرح و لحاظ کردن نقطه نظرات ناظرین و توجه به شیوه‌نامه گردشگری آبی، کلیات گزارش نهایی طرح مورد تصویب اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت. 


شایان ذکر است طرح مذکور، به شناسایی پتانسیل‌ها و توسعه گردشگری آبی در استان یزد، به ویژه ظرفیت‌های گردشگری آبی محدوده سد هرات، پرداخته و چالش‌ها و نقاط قوت موقعیت مکانی سد هرات جهت توسعه گردشگری آبی در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد