Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی طی صدور بیانیه‌ای از رسیدگی به پرونده جنایت ضد بشری آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش طفره رفت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک٬ دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ادعا کرد که رسیدگی به پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در حوزه اختیارات آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد جمعه ششم دی‌ماه در جریان حمله بالگردهای ارتش تروریست آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

به دنبال این اقدام تروریستی آمریکا، نمایندگان پارلمان عراق در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند و سپاه پاسداران نیز جمعه سیزدهم دی در عملیاتی به نام «شهید قاسم سلیمانی» و با رمز «یا زهرا» مواضع نیروهای نظامی آمریکا در «عین الاسد» را مورد حمله قرار داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی سپاه پاسداران پارلمان عراق حشدالشعبی سردار حاج قاسم سلیمانی عین الاسد فرودگاه بغداد ابومهدی المهندس آمریکا نیروی قدس سپاه ترور جنایت آمریکا حمله موشکی ایران پایگاه عین الاسد انتقام سخت دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری

رئیس جمهور فیلیپین امروز (دوشنبه) مخالفت خود را با دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، «فردیناند مارکوس» رئیس جمهور فیلیپین دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا را رد کرده است.

به نقل از فیگارو، وی اعلام کرد: پاسخ منفی است. فیلیپین هیچ برنامه‌ای برای باز کردن (دسترسی) یا ایجاد پایگاه‌های بیشتر بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی ندارد.

مانیل سال گذشته اعلام کرده بود علاوه بر پنج پایگاه برنامه‌ریزی شده بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته (EDCA) در سال ۲۰۱۴، به ارتش ایالات متحده دسترسی به چهار پایگاه نظامی دیگر را داده است.

این توافق دوجانبه به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا تجهیزات نظامی را در پایگاه‌های فیلیپین جابه‌جا و ذخیره کنند.

همچنین فردیناند مارکوس طی نشستی با انجمن خبرنگاران خارجی فیلیپین، با حضور اعضای ارتش فیلیپین و دیپلمات‌های خارجی، گفت رودریگو دوترته، رئیس جمهور سابق را به دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) تحویل نخواهد داد.

دیوان بین‌المللی کیفری موسوم به آی‌سی‌سی در حال بررسی سرکوب مرگبار علیه قاچاق مواد مخدر در این مجمع الجزایر است که آغاز آن در دوره ریاست دوترته بود. مارکوس همچنین گفت اگر یک «قدرت خارجی» یک سرباز فیلیپینی را بکشد، پیمان نظامی متقابل کشورش با ایالات متحده به جریان خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل