Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «رضا رضایی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۶ هزار و ۸۲۸ راس از مجموع این دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و بقیه علیه بیماری‌های دامی از جمله لمپی اسکین، آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۲۷۵ راس دام سنگین و ۲۸۶ هزار و ۷۲۵ راس دام سبک در این مدت توسط بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان و بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: تست برسلوز از ابتدای سال جاری تاکنون بر روی ۱۴۸ راس گاو شیری این شهرستان انجام و موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

رضایی افزود: تست مشمشه نیز در این مدت بر روی ۱۲۱ راس اسب در شهرستان کمیجان انجام و در این آزمایش‌ها یک مورد مثبت مشاهده و با دستور مقام قضایی معدوم سازی شد.

وی گفت: ۲۱ هزار بازدید در راستای پایش و مراقبت از بیماری‌ تب برفکی و یک هزار و ۳۵۰ بازدید برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان افزود: در این بازدیدها در ابتدای سال‌جاری موردی از بیماری لمپی اسکین در شهرستان شناسایی و با ضدعفونی و مایه‌کوبی‌های انجام شده از شیوع این بیماری در شهرستان جلوگیری شد.

رضایی به دامداران شهرستان کمیجان توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین در سال آینده، اسفندماه امسال نسبت به واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها علیه این بیماری اقدام کنند.

کمیجان از توابع استان مرکزی با ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰۱ کیلومتری اراک واقع شده است.

برچسب‌ها استان مرکزی دام و طيور کمیجان واکسیناسیون دامپزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی دام و طيور کمیجان واکسیناسیون دامپزشکی استان مرکزی دام و طيور کمیجان واکسیناسیون دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ایمن‌سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور

مدیرمنطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: ایمن‌سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور با هزینه ۵۴ میلیارد ریال توسط جداول نیوجرسی میانی در دو طرف به طول ۳۲۰۰ متر دردست اقدام است که به‌دلیل وجود بلوار، فضای سبز میانی قسمت جنوبی تا پایان فروردین به اتمام می‌رسد و عملیات قسمت شمالی فضای سبز آغاز می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایمن‌سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور اظهار کرد: این بزرگراه به طول ۳۲۶۰ متر از حلقه سوم ترافیک شهر اصفهان است که از منطقه ۶ عبور می‌کند و یکی از ویژگی‌های آن عریض بودن است که خودروها با سرعت بالا در آن تردد می‌کنند، اما در ساعاتی از شب باوجود گاردریل حفاظتی دو طرف فضای سبز میانی، خودروها کنترل خود را از دست داده و به سمت مخالف بزرگراه وارد شده که موجب حوادثی جبران ناپذیر می‌شوند.

وی افزود: به این منظور طرح ایمن‌سازی این بزرگراه در دستور کار منطقه قرار گرفت که در شش ماهه نخست سال گذشته عملیات جداول میانی به طول ۱۵۰۰ متر حدفاصل پل خیابان امام خمینی (ره) تا پل خیابان رباط به اتمام رسید.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایمن‌سازی این بزرگراه در دو طرف شمالی و جنوبی فضای سبز بلوار میانی حدفاصل پل خیابان رباط تا پل شهید چمران به طول ۳۲۰۰ متر در دست اقدام است که سمت جنوبی این بزرگراه در حال اتمام است و عملیات احداث قسمت شمالی آن آغاز خواهد شد.

محمدحسینی با اشاره به هزینه ۷۵ میلیارد ریالی ایمن‌سازی این قسمت از بزرگراه شهید ردانی‌پور بیان داشت: ارتفاع در نظر گرفته شده برای جداول میانی در حد استاندارد و برابر ۹۰ سانتی‌متر است که علاوه بر کاهش نور خودروهای مخالف در شب، از انحراف خودروها به سمت مخالف بزرگراه جلوگیری می‌کند و خسارات مالی و جانی را به حداقل خواهد رساند.

کد خبر 746108

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ایمن‌سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور