Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در شرایط حساس کنونی منطقه غرب آسیا و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط نیروهای تروریستی نظامی آمریکا لازم است قدرت دفاعی-امنیتی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح تقویت شود.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق، گفت: یکی از ارتشبدهای بازنشسته آمریکا گفته بود ترامپ با دیدن جمعیت سوگوار و تشییع کننده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دچار وحشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم تنها قدرتی که پایگاه های آمریکایی‌ها را با موشک توانست بزند فقط ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است و اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران قاطعانه تصمیم گرفت پایگاه‌های آمریکایی ها را با چندین موشک بزند و آمریکایی‌ها نتوانند کاری بکنند  و اینکه پهپاد متجاوز آمریکایی را در خلیج فارس هدف قرار داده و آنها نتوانستند پاسخی دهند نشان از شجاعت تصمیم گیری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آمریکایی‌ها فهمیدند اگر جواب ایران را بدهند چند هزار نیروی نظامی و پایگاه‌های آنها در خطر خواهد افتاد، بنابر این عقب نشینی کردند. سیاست آمریکا سیاست زور است اگر آنها بدانند توان و قدرت ایران پشتوانه نظامی برتری دارد، قطعا عقب نشینی می کنند وجامعه آنها تحمل کشته شدن چند هزار نفر از نیروهای نظامی خود را در مدت کوتاه  ندارند، البته سیاست جمهوری اسلای ایران پرهیز از ورود به جنگ است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا درک کاملی از مفاهیم سیاسی و امنیتی و حقوق و روابط بین الملل ندارد و هنوز قدرت انقلاب اسلامی، رهبری و ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ایران را نمی شناسد. به نظر می‌رسد در نتیجه شکست ترامپ در سوریه ویمن و  جنایت ترور سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، شانس وی در انتخابات  پیش روی آمریکا پائین آمده است و خون پاک این ده شهید، سلطه نظامی آمریکایی‌ها از عراق و سوریه و افغانستان و خلیج فارس را در هم خواهد شکست و نیروهای نظامی آمریکا مجبور به عقب نشینی از غرب آسیا می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین هدف نهایی هر حکومتی در حفظ بقای ملی، خاطرنشان کرد: هدف اصلی و غیر قابل تغییر هر حکومتی حفظ بقای ملی، سرزمین و منافع ملی و آرمان‌ها و امنیت ملی آن حکومت است و در اثر جنگ ها و تهدیدات گسترده  نظامی، این هدف اساسی به مخاطره جدی می افتد و جنگ‌ها ممکن است باعث سقوط نظام سیاسی و یا اشغال یک سرزمین شوند و یا ممکن است همانند فلسطین اشغالی  یک ملتی را از کشورش بیرون کنند و یا قراردادی را مانند قرارداد گلستان و ترکمانچای  تحمیل و یا معاهده‌ای را لغو کنند و بخواهند معاهده جدید بسته شود مانند پاره کردن قرارداد الجزایر در سال 1975 میلادی توسط صدام بعثی کافر.

سرلشکر صفوی افزود: هدف نهایی جنگ ها تحمیل اراده یک دولت و یا ائتلاف از دولت ها  بر علیه یک دولت و یا دولت های دیگر است و این تحمیل اراده ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی باشد و یا ممکن است تسلیم شدن آن دولت در مقابل یک قرارداد جدید مرزی یا لغو یک قرارداد باشد و ممکن است اهداف دیگری را رهبران دولت مهاجم به دولت مورد هجوم تحمیل کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه کرد: معمولا دولت ها ، ملت ها و حکومت ها حاضرند برای دفاع از بقای ملی خود و حفظ سرزمین، ملت و منابع و هویت ملی شان تمام مولفه های قدرت ملی را جمع و در مقابل متجاوزین با ایستند و هرچند باهزینه زیاد  دفاع برای همه ملت های جهان و برای انسان یک امر طبیعی و عقلانی و مشروع  است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان ویژگی‌های 8 سال دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یک رخداد بی همانند در طول تاریخ ایران است و در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن سپاه پاسداران از یک نیروی امنیتی قبل از جنگ به یک سازمان رزم تبدیل شد  و این موضوع مسلتزم مدیریت انقلابی  و تفکر جهادی و داشتن راهبرد لازمه بود. در ابتدای جنگ تحمیلی سپاه پاسدارن سازمان رزم نداشت و در پایان جنگ سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی با 45  تیپ و لشکر نظامی و چندین پایگاه دریایی و شناورهای جنگی و قدرت موشکی توسط نیروی هوایی سپاه تشکیل داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه سپاه در طول جنگ تحمیلی، گفت:
در ابتدای جنگ تحمیلی  حجم تهدید از توان ارتش جمهوری اسلامی ایران بالاتر بود، عراقی‌ها با پانصد تا ششصد هزار نیرو و دوازده لشکر به همراه حدود پنج هزار تانک و نفربر و حداقل پانصد عراده توپخانه وارد جنگ شدند و ضرورت داشت نیرویی برای مقابله با این حجم از تهدید شکل گرفته و توسعه یابد و این نیروی نظامی با فرمان حضرت امام و پشتیبانی دولت و ملت شکل گفت.

سرلشکر صفوی با بیان ضرورت معماری نیروهای مسلح در زمان رزم و در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن ادامه داد: در شرایط  حساس کنونی منطقه غرب آسیا و جنگ اقتصادی و فرهنگی آمریکا علیه ملت  و دولت ایران  و حمله تروریستی اخیر و شهادت ده نفر از نیروهای ایران و عراق، خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط نیروهای تروریستی نظامی آمریکا لازم است قدرت دفاعی و امنیتی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای مسلح سرلشکر صفوی قاسم سلیمانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق

به گزارش قدس خراسان، امیر سرتیپ رضا آذریان صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز مشهد اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در طول دوران دفاع مقدس است، امروز روز تولد ارتش است که به یادگار از حضرت امام خمینی(ره) مانده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش بیان کرد: به ملت بزرگ ایران اسلامی و رزمندگان عملیات وعده صادق این حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را که چند شب گذشته ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زد، را تبریک می‌گویم.

وی افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند را که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به صورت ترکیبی انجام دادند، یک بازدارندگی بسیار قوی و پاسخی سخت و سنگین بود که شاید به فکرشان هم نمی‌رسید که این اتفاق رخ دهد، اما بدانند اگر بخواهند هر گونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی انجام دهند، مطمئن باشند نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین می‌رود.

آذریان با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز نیز آماده انجام مأموریت هستند، خاطرنشان کرد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به‌ویژه منطقه غرب آسیا تثبیت کرد و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش متذکر شد: امروز روز ارتشی است که از قبل انقلاب مومن و متعهد و در کنار مردم بوده است و انقلاب را به پیروزی رساند، همچنین در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت، آن زمان که شعار انحلال ارتش را می‌دادند امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی کامل و علم به اینکه ارتش باید باشد، فرمان روز ارتش را دادند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که ارتش در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داشته و بعد از آن نیز در تمام مقابله با جریانات ضدانقلاب و در دوران دفاع مقدس حضور گسترده و مؤثری داشته‌ است.

آذریان با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس زبانزد همه بود و در تاریخ ثبت شده است، گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی در وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس داشت و از آثار و برکت این وحدت راندن دشمن از کشور و ندادن حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به دنبال تحقق خودکفایی و خوداتکایی بود و به همین دلیل اقدام به ساخت انواع و اقسام تجهیزات در گروه‌های ارتش کرد که قسمتی از این خودکفایی را در عملیات وعده صادق دیدید.

وی عنوان کرد: یگان‌های نیروی زمینی ارتش زمینی، هوایی، دریایی و پدافند همه در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در منطقه شرق کشور در کنار مرزبانان جسور و شجاع شمال شرق از مرزهای شرقی کشور مرزبانی می‌کنند و تاکنون هیچ گونه اتفاقی در این منطقه به دلیل بیداری و هوشیاری، داشتن امکانات و تجهیزات خوب و اشراف اطلاعاتی همه نیروهای مسلح رخ نداده است.

آذریان یادآور شد: براساس دستورات سلسله مراتب به‌ویژه ستادکل نیروهای مسلح و پشتیبانی استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای تأمین و همه فرماندهان و مردم امروز توانستیم انسداد مرز را که مسئله‌ای اصلی در مرزهای شمال شرق و استان خراسان رضوی بود، آغاز کنیم، مهندسی نیروی زمینی ارتش با تمام توان خود در منطقه شمال شرق مستقر و در حال اجرای انسداد مرزهای شمال شرق است.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران تقویت کننده یکدیگر هستند
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است/ حمله دوباره اسرائیل به معنای طراحی یک تهاجم جدید خواهد بود