Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:08:41 GMT

پوشش۹۸۰ روستا گیلان در قالب طرح همگام با کشاورز

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۶۸۵

پوشش۹۸۰ روستا گیلان در قالب طرح همگام با کشاورز

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی مرادی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماعات ناجا رشت هدف برگزاری از طرح بسیج همگام با کشاورز خودکفایی در این محصول استراتژیک عنوان و اظهار کرد: این طرح برای اولین بار با ۳۰۰ مربی و ۶ هزار کشاورز، با هدف خودکفایی در برنج و با تشکیل میز تخصصی برنج آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در تشریح عوامل اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: از بین ۳ هزار مهندس بیکار، ۳۰۰ مهندس بسیجی بیکار تحت آموزش قرار گرفتند و کار خود را در روستاها ابتدا با آشنایی و ارتباط با دهیاران آغاز کردند.

وی با تاکید بر افزایش تولید و عملکرد این طرح، ادامه داد: بر اساس این طرح اقداماتی نظیر ترویج و آموزش، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان، شناسایی کشاورزان آموزش پذیر، توصیه‌های کودی، نیاز سنجی و تشویق کشاورزان برای استفاده از بذر گواهی شده و غیره توسط مهندسین کشاورزی انجام شده است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی گیلان تصریح کرد: عمل به توصیه‌های تغذیه‌ای و کودی منجر به کاهش طول رشد، تسریع در برداشت و کاهش مصرف آب در کشاورزی می‌شود که استفاده از اساتید مجرب، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیگری در این امر بسیار مؤثر است.

مرادی با اشاره به طرح زنجیره‌ای زارع، شالیکوبی و مصرف کننده که سال گذشته توسط بسیج سازمان مهندسین کشاورزی ایجاد شد، افزود: در سال ۹۸ تعداد مربیان به ۴۷۵ نفر، ۹۳۰ روستا و با ۱۴ هزار کشاورز افزایش یافت و موظف هستیم تا سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای استان را تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز قرار دهیم.

وی در ادامه به افزایش عملکرد کشاورزانی که توصیه‌های مهندسین را رعایت و آزمون خاک را اجرا کرده اند نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۴۵۰ تن به میزان تولید اضافه و ۱۶۵۰ تن بذر آماده تحویل به کشاورزان داریم.

ابلاغ بیمه حوادث روستاییان از هفته آینده

مدیرکل امور روستایی و عشایر استانداری گیلان با بیان اینکه از امسال ارتقای درآمد روستاییان انجام می‌شود، اظهار کرد: روستاییان برای تولیدات دیگر نظیر گیاهان دارویی، پرورش ماهی، اردک و سایر موارد هدایت می‌کنیم.

یاور پیر علایی با تأکید بر لزوم تشویق کشاورزان برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌هایی روستاییان گیلان، گفت: این نمایشگاه چهاردهم تا شانزدهم اسفندماه سال جاری جهت ارائه توانایی‌ها، تولیدات، بازاریابی کشاورزان و بویژه منجر به معرفی آئین و سنت‌های محلی استان گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای هزار و ۸۳۲ دهیار و بیش از ۶ هزار عضو شورا، ۲۱۸ کارشناس مالی و فنی در روستاها است، تصریح کرد: امسال برای اولین بار ۱۸ دوره تخصصی در هفت شهرستان استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر اینکه اراضی زراعی این استان با تغییر کاربری رو به نابودی است، افزود: گیلان دارای دو هزار و ۵۰۰ روستا است و روستاییان تغییر کاربری اراضی‌ها را اطلاع دهند.

پیرعلایی ادامه داد: شناسایی و آموزش بانوان کارآفرین روستایی و سرمایه گذاری و تسهیلات در جذب گردشگر برای روستاییان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه حوادث روستاییان از هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود، گفت: روستاییان با یک حق بیمه خیلی ناچیز می‌توانند در مقابل تمام حوادث غیر مترقبه مزارع و منازل خود را بیمه کنند.

کد خبر 4827251

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان خودکفایی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوشهر شهرکرد ایلام تعطیلی مدارس گرگان قزوین مراسم تشییع سیل سیستان و بلوچستان سپاه پاسداران شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

محسن رشیدی اقدم مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در کرمانشاه به صورت رایگان می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی افزود: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مادرانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ فرزندان آنها به دنیا آمده‌اند شامل این طرح می‌شوند.

مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: مادران روستایی و عشایری که واجد شرایط هستند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و یا سایت روستا ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدماتی است سامل بیمه عشایری می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد