Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: می‌توان با تشکیل شورای مشورتی نخبگان، از ظرفیت هیات منصفه مطبوعات استان یزد در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه بهره گرفت. تاریخ انتشار: 12:52 - 26 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۴۲۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از ارائه پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی نخبگان با استفاده از ظرفیت هیات منصفه مطبوعات استان یزد خبر داد و گفت: با توجه به کم بودن تعداد پرونده‌های مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان، می‌توان از اعضای هیات منصفه مطبوعات که از میان نخبگان و افراد فرهیخته جامعه انتخاب می‌گردند، برای اهداف فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی با اشاره به رشد چشم گیر استفاده از فضای مجازی و اقبال مردمی نسبت به استفاده از این رسانه‌ها بیان کرد: گاهی برخی مطالب در فضای مجازی منتشر می‌گردد که واقعیت ندارد و به اعتماد عمومی نیز به شدت ضربه می‌زند که باید برای اینگونه مسائل چاره اندیشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نشر اکاذیب و یا توهین و افترا در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد که شاید ناشی از ناآگاهی باشد که می‌توان با مشارکت اعضای هیئت منصفه، فضای رسانه‌ای استان یزد را به فضایی سالم‌تر تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

مراسم تحلیف هیئت منصفه مطبوعات استان یزد برگزار شد

دادستان عمومی و انقلاب یزد اضافه کرد: هیات منصفه می‌تواند یاری‌گر دستگاه قضایی باشد و فضای رسانه‌ای استان را به سمت سلامت بیشتر سوق دهد و اعتماد عمومی را افزایش دهد.

وی به نزدیکی ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: کمیته رصد فضای مجازی در استان تشکیل شده و سعی می‌شود تا رسانه‌ها در فضایی سالم و به دور از هرگونه تهمت و افترا به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هیات منصفه مطبوعات هیات منصفه مطبوعات نشر اکاذیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888771

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • شورای راهبری ثبت جهانی اصفهک تشکیل شد
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد/ مسافران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند