Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:49:12 GMT

موزه آب در اردبیل احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۷۲۰

موزه آب در اردبیل احداث می شود

نادر فلاحی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه استان اردبیل بیش از ۱۰۰ آبدرمانی دارد، اظهارداشت: موزه آب استان برای معرفی هرچه بهتر این موهبت خدادادی احداث می‌شود.

وی به فعالیت ۱۴ موزه در استان اشاره کرد و گفت: تجهیز پنج موزه دیگر نیز به عنوان مقاصد جدید گردشگری در دست اقدام است.

فلاحی افزود: اردبیل از شمال تا جنوب با توجه به شرایط اقلیمی دارای قابلیت‌های خاص طبیعی و تاریخی بوده و سایت‌های کاوش و تاریخی و وجود میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، اردبیل را در زمره مناطق مهم گردشگری دنیا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم تشکیل ستاد خدمات سفر، در شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: پیگیری مصوبات ستادهای قبلی خدمات سفر و برگزاری این ستاد در شهرستان‌های استان بصورت مستمر ضروری است.

وی تدوین اطلس جامع گردشگری، غذا و تمامی فاکتورهای مرتبط با گردشگر را از اصلی‌ترین وظایف معاونت گردشگری دانست و افزود: اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است.

وی تهیه بسته‌های تبلیغاتی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل را به زبان‌های مختلف، یکی از نیازهای گردشگری ذکر کرد و گفت: با بازاریابی مناسب توسط واحد مربوطه، این موضوع محقق خواهد شد.

وجود جاذبه‌های متنوع طبیعی از جمله آب‌های گرم و سرد معدنی در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر، نیر و گیوی ، استان اردبیل را به عنوان مهم‌ترین کانون آب‌های معدنی و درمانی کشور و سرزمین چشمه‌های بهشتی معروف کرده است.

۱۱۰ دهنه آب‌های معدنی متشکل از ۷۵ دهنه آب گرم و ۳۵ دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که ۶۰ دهنه آن قابل سرمایه‌گذاری است.

شهر سرعین با داشتن ۲۲ دهنه آب گرم معدنی به عنوان مهم‌ترین کانون آب درمانی ایران شهرت جهانی دارد، آب‌های گرم این شهر هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به منطقه است.

مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آبگرم قره‌سو (اعصاب سویی)، چشمه گوزسویی (آب چشم)، آبگرم ژنرال (جنرال)، آبگرم گاومیش گلی، آبگرم پهنلو (پهن ‌سو)، آب درمانی بش‌باجیلار (پنج خواهران)، مجتمع آب درمانی سرعین ایرانیان، مجتمع هتل و آب درمانی قهوه سویی مهم‌ترین کانون‌های آب گرم سرعین است.

مشگین‌شهر هم در شمال اردبیل دومین شهر پر تعداد از نظر داشتن آب‌های گرم‌ محسوب می‌شود، ' قینرجه، شابیل، موییل، قوتورسویی، نگین دودو، آخار باخار از جمله آبگرم‌های این شهرستان است.

سردابه در شهرستان اردبیل، قینرجه، سقزلو در شهرستان نیر و آبگرم خلخال سویی در شهرستان کوثر از جمله دیگر آبگرم‌های موجود در استان اردبیل بشمار می‌رود.

برچسب‌ها میراث فرهنگی آبگرم اردبیل موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی آبگرم اردبیل موزه میراث فرهنگی آبگرم اردبیل موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها عصر چهارشنبه در دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد که در این کنفراس فعالان حوزه موزه‌ها از مناطق مختلف کشور حضور داشتند‌.

استان اردبیل به خاطر پیشینه تاریخی غنی دارای موزه‌های متعددی همچون موزه سنگ، کتابخانه تخصصی بقعه شیخ ‌صفی، مفاخر دینی، مردم‌شناسی و تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین، موزه باستان‌شناسی نیر، موزه باستان‌شناسی خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر است.

در این کنفرانس  فعالان و پژوهشگران  در مورد موزه‌ها به بحث پرداخته و راهکارهای لازم را برای توسعه موزه‌ها ارائه دادند.

 

.

 

به دبیرخانه این کنفرانس حدود 120 مقاله ارسال شده که در بخش‌های مختلف بود.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این کنفرانس اظهار داشت: موزه چینی‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از قدیم محل نمایش هدایای امپراطوران چین بوده و آن را به عنوان موزه فرهنگی، هنری و قدیمی‌ترین موزه ایران معرفی می‌کنیم.

کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این کنفرانس تصریح کرد: موزه‌ها نقش اساسی در معرفی تمدن، تاریخ و فرهنگ دارد و استان اردبیل با موزه‌های خود نقش اساسی در جذب گردشگر داشته است.

احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران با اشاره به ظرفیت‌های موزه‌های استان اردبیل گفت: اردبیل با این موزه‌ها می‌تواند نقش اساسی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»