Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی صبح امروز در یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی گفت: دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان به نام شهید شاخص مدافع حرم مرتضی بصیری‌پور برگزار شد.

او شعار این یادواره را شهادت پیمان جوانمردان در آیین بندگی عنوان وافزود: خانواده شهدا بزرگترین ادامه دهندگان راه شهدای والامقام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان افزود: این یادواره به منظور افزایش بصیرت افزایی و هویت بخشی به جوانان غیوری که باید پرچم ایران را به دوش بکشند برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید ترویج فرهنگ شاخص ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا بتوان به جامعه‌ای همراه با معنویت و ارزش‌های فاخر اسلامی و اهداف مقدس دست یافت.

او  با اشاره به اهداف این یادواره ادامه داد: ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه ورزشکاران، گرامی داشتن مقام شامخ خانواده شهدا و مقابله با هجمه جنگ نرم دشمنان از طریق توجه ویژه به مقام شهدا از اهم اهداف برگزاری یادواره شهدای ورزشکار است.

عزیزی همچنین ترویج وصایا و سیره عملی شهدا، ترویج فرهنگ و هویت ناب اسلامی، تکریم مفاهیم اخلاقی در حوزه‌های ایثار، ترویج پایداری ملی، ترویج فرهنگ وحدت و انسجام اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره در استان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ۲ هزار شهید سرافراز خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۶۴ شهید ورزشکار هستند.

او ادامه داد: از تعداد شهدای ورزشکار استان ۵۶ نفر در رده سنی جوانان، ۷ شهید نوجوان و یک شهید نونهال بوده که از این تعداد ۵۵ شهید دفاع مقدس، دو شهید انقلاب اسلامی، ۶ شهید مبارزه با اشرار و یک نفر شهید مدافع حرم هستند.

عزیزی تصریح کرد: از این تعداد شهید ورزشکار استان ۲۶ نفر فوتبالیست، ۷ کشتی‌گیر، ۷ نفر دو ومیدانی‌کار، ۵ نفر والیبالیست، ۴ نفر کاراته، ۳ نفر بسکتبالیست، ۳ نفر باستانی‌کار، ۳ نفر تنیس‌روی‌میز، ۳ نفر رزمی‌کار، ۲ نفر ژیمناستیک و یک نفر کوهنورد بوده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نگاه فرابخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت در این یادواره خبر داد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان برای تولید محتوا و چگونگی برگزاری جشنواره و استمرار خط مشی فرهنگ ایثار و شهادت از ویژگی‌های منحصر به فرد یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی است.

اواظهار کرد: برپایی نمایشگاه تمثال شهدا و کتاب سکو‌های آسمانی و کمپین کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از برنامه‌های جانبی دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکهشهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می توانیم آنها را مرور می‌کنیم. اصغر امیرنیا افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس موثر کاملا مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند. امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است. درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود. در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از ۱۲ هنرمند نام آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین المللی تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل
  • مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹ ورزشکار به مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی: پسرعمومی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود