Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهور گفت: مردم ما را انتخاب کردند و یکی از وظایفی که گردن ما گذاشتند این است که چگونه فتیله این تنش‌ها و دشمنی‌ها را پایین بیاوریم، پس مردم برای چه چیزی به ما رای دادند که ما چکار کنیم؟ ما دوباره بیاییم به مردم خبر بدهیم که خیلی روابط سخت است و دنیا با ما خوب نیستند حالا چکاری باید انجام بدهیم؟ آیا راه حل وجود دارد یا راه حل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اینجا ممکن است اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد.

به گزارش خرداد از خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، گفت: یک فرمانده نظامی ما به دست آمریکایی ها ترور می‌شود واثر این شهادت در کل منطقه و جهان جلوه دارد.  

وی تاکید کرد: اینجا بانک مرکزی است و این شهادت حتی در قیمت ارز، نفت، بورس و همه بازارهای مالی دنیا اثر گذاشت و از نظر روانی، فکری و سیاسی کل منطقه را تحت تاثیر قرار داد. اینکه مردم مسلمان از کشمیر تا آفریقا همدردی کنند حادثه کم نظیری است که قدرت نظام را نشان می‌دهد که یک انسان خدوم و نقش‌آفرین در منطقه چگونه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* کمتر کشوری است که در برابر آمریکا بتواند صریحا اعلام کند و یک پایگاه مهم منطقه ای آن را زیر موشک باران قرار دهد. اینکه در مقام عمل یک پایگاه آنها را نیمه شب بلرزانیم و پنتاگون را برای ۲۴ ساعت در برابر این حادثه بیدار نگه داریم و ناچار کنیم آنها را تا از تهدیدشان عقب بنشینند، بسیار مهم است.

* {با اشاره به تهدید ترامپ مبنی بر هدف قرار گرفتن ۵۲ نقطه در کشور}: وقتی ما تهدید کردیم، لحن و برنامه آنها تغییر یافت و صریحا عقب نشینی کردند.

* در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی یک نفر نبود در کشور که از حادثه داغدار نباشد و اظهار همدردی نکند. ملت ایران یک ملت عادی نیست که به سادگی بشود این ملت را در برابر اهدافی که دشمن دارد از مسیرشان منحرف کرد، البته در میدان مبارزه و جنگ زخمی شدن و سختی و مشکلات طبیعی است، یک ابر قدرتی مقررارت بین المللی را زیرپا گذاشته و رسما اعلام کرده من می‌خواهم با این نظام و مردم بجنگم و آنها را تسلیم کنم.

* کاری که آمریکا در این مدت انجام داده، برای دنیا نشان داد که برنامه‌ریزی آنها کاملا غلط بوده است، رئیس جمهور آمریکا به تعدادی از سران کشروها گفته بود با طرح جدید تحریم، نظام ایران ۳ ماه بیشتر مقاومت نخواهد کرد.

* از اردیبهشت سال ۹۷ که آنها آغاز کردند و توطئه و تحریم بسیار سنگینی را که عملیاتی کردند تا امروز ببینید ملت ما قوی‌تر، مستحکم‌تر در برابر این توطئه است یا ضعیف‌تر شده؟

* از آغاز دولت یازدهم شاهد آن بودیم که با یک مشکل بزرگ سیاسی-اقتصادی روبرو هستیم، از ابتدا هم که بنده در رقابت های انتخاباتی ۹۲ آمدم به خوبی می دانستم که با یک مشکل بزرگ روبرو هستم چراکه وضعیت اقتصادی ما معلوم بود. قبلا هم گفته‌ام که این تعبیر رئیس جمهور قبلی فرانسه است که گفت ما شش کشور قاطعانه تصمیم گرفته بودیم برای حمله نظامی به ایران و مصمم بودیم در سال ۲۰۱۳ این حمله انجام بگیرد، بعد از انتخابات در سال ۲۰۱۳ ما را دچار تردید کرد و بعد منصرف شدیم.

* حضور مردم در انتخابات و ایستادگی در کنار دولت و نظام آنها را منصرف کرد، از همان آغاز دولت یازدهم، تغییر در انتظارات تورمی کاملا ملموس بود.اقتصاددانان ما باورشان نمی‌شد که تورم تک رقمی شود؛ اما در اواسط دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و تا اوایل ۹۷ نیز تک رقمی بود. چه چیزی باعث شد تورم تک رقمی بماند؟ امید مردم بود که می دیدند گره ها یکی پس از دیگری باز می شود.

* ما می‌دانستیم که بخشی از اقتصاد ما وصل به سیاست و سیاست خارجی است،‌ اگر کسی بگوید من به دنیا کاری ندارم، کاملا درونگرا هستم و اقتصادم تمام مشکلاتش را حل می‌کنم، حالا من بلد نیستم، البته اقتصاددان نیستم ولی بلد هم نیستم؛ اگر اقتصاد دانی بلد است بیاید به ما بگوید که اگر همه روابط خارجی به هم ریخته و تخریب شده باشد و مردم احساس کنند شرایط هر روز سخت‌تر می‌شود و در فروش محصولاتمان با مشکل مواجه شویم و در عین حال اقتصاد مملکت دست نخورد؛ حداقل من بلد نیستم.

* اینگونه نیست که اقتصاد برود کار خود را بکند،‌ اقتصاد حتما به فرهنگ، امنیت و سیاست مرتبط است.

* تلاش دولت این بوده که یک ثبات و امیدی را نسبت به آینده به وجود بیاورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است. من به عنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی روزانه مراقبت می کنم، نمی‌توانم همه چیز را اینجا بگیرم، اگر مراقبت مداوم صورت نگیرد، بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است.

*{با اشاره به تقسیم قدرت و اختیارات در قانون اساسی}: البته می‌دانید اختیارات در قانون اساسی تقسیم شده است، دولت و رییس‌جمهور یک اختیاراتی و قدرتی دارد، بخشی را مجلس دارد و بخشی را رهبری دارد، ما باید در چارچوب این قانون اساسی حرکت کنیم، همه مسئولان کشور در این امر هم عقیده‌اند و اتفاق نظر دارند همه می‌خواهند امنیت باشد اما بعد از امنیت مساله سیاست خارجی است، سیاست خارجی یعنی اینکه ما با دنیا چطور رفتار کنیم و آن‌ها با ما چه برخوردی داشته باشند. این طور نیست که تنها بگوییم این کشور دشمن ماست، خب بعد چه؟ مردم به ما رای دادند که این تنش‌ها و دشمنی‌ها را کاهش بدهیم؟ این که فقط به مردم گزارش بدهیم که آنها با ما و اسلام خوب نیستند؟ خب چه کنیم؟ باید ببینیم راه حل‌هایی وجود دارد یا ندارد؟

* مردم ما را انتخاب کردند و یکی از وظایفی که گردن ما گذاشتند این است که چگونه فتیله این تنش‌ها و دشمنی‌ها را پایین بیاوریم، پس مردم برای چه چیزی به ما رای دادند که ما چکار کنیم؟ ما دوباره بیاییم به مردم خبر بدهیم که خیلی روابط سخت است و دنیا با ما خوب نیستند حالا چکاری باید انجام بدهیم؟ آیا راه حل وجود دارد یا راه حل وجود ندارد. البته اینجا ممکن است اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد.  

* ما می گفتیم که می توانیم با تدبیر مشکلاتمان با آژانس بین المللی اتمی را حل کنیم، عده ای هم می گفتند امکان پذیر نیست. اختلاف نظر وجود داشت و آنها می‌گفتند اینها ساده لوح هستند و ما می گفتیم آنها به همه پیچ و خم‌های دنیای امروز آشنا نیستند.  

* حالا چاره‌ای نبود و باید وارد عمل می شدیم، وارد عمل شدیم و ثابت کردیم می شود با دنیا تعامل کرد. تمام پرونده های هسته ای که برخی دوستان می گفتند تا ۱۰۰ سال دیگر برطرف نمی شود را حل کردیم و «PMD» را بستیم؛ پرونده ای که دیگران می گفتند ۱۰ سال طول می کشد تا  بسته شود.

ادامه دارد...

برچسب ها: روحانی ، سخنان مهم ، بانک مرکزی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی سخنان مهم بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • «وعده صادق» و شکستن هژمونی آمریکا
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر